Morgonpigga jag

Glad midsommar på er! Jag har varit vaken i ett par timmar redan. Ingen annan har gått upp ännu, så nu försöker jag få lite liv i J för att få lite sällskap :)

Har övernattat hemma hos svärmor inatt, i Jörgens gamla rum. Det ser inte ut riktigt som det gjorde förr i tiden, då var det ett typiskt tonårsrum. Inte ens det förresten, det var mycket värre ;). J hade ritat och skrivit och saker fulla väggarna, satt upp klistermärken med olika budskap, och hängt upp flaggor med olika bandloggor och kända personer, typ Bobban. Han hade så mycket prylar, och även en samlig med säkert 100 tomma ciggpaket sparat i garderoben (fråga mig inte varför). Rökte inne gjorde han i alla fall inte, möjligtvis någon nödcigg ut genom fönstret vid enstaka tillfällen. Städning var inte alls viktigt. Men vi trivdes utmärkt och har spenderat så mycket tid här.

Nu är rummet betydligt annorlunda. Han har målat väggarna vita och det är städat och ordningsamt. Men jag älskar det oavsett hur det ser ut. Det får mig att tänka tillbaka på vår första tid tillsammans och hur mycket som har förändrats sedan dess. Vi var liksom barn när vi bodde här inne. Nu är vi vuxna och ska få ett eget barn. Märkligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0