Är det en "han"? ;)

Min gode och sjukt uppmärksamma vän S noterade direkt att jag skrev "han" om bebis i förra inlägget. Det tog inte många minuter innan jag hade ett sms i inkorgen där S undrade om vi hade fått reda på könet i alla fall ;).

Sanningen är att vi fortfarande inte har en aning, vi vill att det ska bli en överraskning. Jörgen tror dock bestämt att det är en liten kille som ligger där inne, så det har nog blivit att han säger "han", och att jag då också börjat göra det ibland. Som jag sa till S så har jag nog ganska svårt att tänka mig att det varken en han eller hon, eller att det faktiskt är en liten individ över huvud taget. Jag tänker inte så mycket på vad det är för kön alls faktiskt. Det är oftare jag drömmer mig bort och undrar vad h*n får för färg på ögonen, eller håret. Och om h*n kommer vara mest lik mig, J eller kanske någon annan i släkten, till både sättet och utseendet. Jag kan se förlossningen och tiden på BB, men inte så mycket längre än så.

Igår frågade jag förresten J hur han tror att förlossningen kommer att bli. Han svarade något i stil med att jag kommer gå in starkt i hopp om en naturlig förlossning, sen tappa greppet totalt, få panik och be om alla droger jag kan få, för att sedan tappa värkarna och tillslut bli snittad. Haha, taskigt va?. Men det var bara skoj, J är en så genomsnäll och kärleksfull person att han kan skämta så utan att man tar illa vid sig. Han har nog snappat upp det från när jag har ältat mina farhågor. Eller kanske slängt ett öga på tv´n när jag sett på förlossningsprogram, fast han inte vill låtsas om det ;).

Älskar dig gubben, kom hem från jobbet nu!

Kommentarer
Postat av: Åsa H

Ha ha! Han är rolig, Jörgen! Ni är så söta! <3



Förresten tror jag också på en liten kille, det har jag gjort hela tiden. Men jag har å andra sidan gissat fel vid två av tre egna graviditeter, så det är inget att lita på..

2011-05-26 @ 23:11:06
URL: http://asahall73.wordpress.com/
Postat av: Carolina

Ja Novalie är verkligen en riktig liten busunge, en mycket envis sådan. Hårfärgen har hon ju fått ifrån farbror J :P .



2011-05-27 @ 09:42:32
URL: http://car0liiina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0