En bra natt


Så här vacker utsikt hade vi när jag var uppe och ammade mellan 6-7 i morse. Helt otroligt var det, bilderna gör det inte rättvist. Jag var i valet och kvalet om jag skulle väcka J så han fick se. Visste att hans konstnärshjärta skulle uppskatta det, samtidigt behövde han verkligen få sova ut. Bestämde mig tillslut för att väcka honom, det är inte ofta man får se en sådan himmel. Han var tacksam över att jag gjorde det och somnade snabbt om:)

Igår kväll bestämde jag att det var dags att ta tag i Eltons sovrutiner igen. Det föll när jag var sjuk, orkade inte kliva upp ur sängen varje gång jag skulle amma. Vi har märkt att han sover sämre och vaknar oftare i vår säng, även om han kanske somnar lättare. Och hur mysigt det än är att ha en liten varm bebiskropp bredvid sig sover vi också sämre med honom där. Jag är dessutom väldigt noga med sängen och trivs inte med mjölk och kräkfläckat, även om jag börjar bli härdad :p.

Nej, det var helt enkelt dags att ta tag i det. Och vad bra det gick.. Han var lite för pigg för att komma till ro först, nattuggla som han är. Jag försökte inte ens lägga honom före midnatt, sen fick jag amma och lägga honom några gånger innan han gav sig. Efter det vaknade han vid 2 tillfällen och ville äta, varav en gång där vid 06. MEN.. det häftiga var att jag båda gångerna lade tillbaka honom vaken i spjälsängen, och trots det somnade han om själv.

Seger!



Kommentarer
Postat av: Rebecca - väntar bebis i november!

Skönt att det gick bra :) Och sjukt fin utsikt!

2011-11-09 @ 12:56:13
URL: http://rebeccatherese.blogg.se/
Postat av: Emelie- Mamma till Wilde ♥

Riktigt fina bilder..

Skönt att han vill somna i sin egna säng. Wilde sover fortfarande i vår, fast vi har liksom boat in han i ett hörn av sängen så han alltid har sin plats.

2011-11-09 @ 14:34:23
URL: http://ebrathen.blogg.se/
Postat av: Jonna

Åh, duktiga killen ju (:



Så jäkla fina bilder, kan tänka mig hu det faktiskt såg ut på himlen!

2011-11-09 @ 16:06:37
URL: http://djonnan.wordpress.com
Postat av: Fia

Jätte vackert:)

2011-11-09 @ 16:34:49
URL: http://josefinefia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0