En dag i hälsans tecken

Det har varit fullsmockat schema idag. Eller ja, vi har haft två aktiviteter. Mer än en aktivitet med en bebis blir fullsmockat schema :).

Först var det ju BVC besöket 8.30 i morse. Det gick bra, trots att det var mitt i natten för mig och Elton. Vi struntade helt enkelt att gå och lägga oss igen efter 7 amningen, sen var det inte mer med det! Och det var ju då såklart E som gått upp 1 kg på 3 veckor, om jag minns rätt hade han växt hela 3 cm. Inte undra på att han äter så mycket.. han förbränner väl det mesta bara av ansträngningen när han äter. Fast inte allt, för nu är han faktiskt rund och go om kinderna ;). Jag tog upp hur lite han sover, och hon sa att eftersom det blir några timmar sammanhängande i början av natten och på förmiddagarna är det ingen fara. Det är inte alla bebisar som ligger och smådrönar av och till under dagarna. Vi har helt enkelt fått ett litet energiknippe till barn :)

Stora lilla killen!


Efter BVC var det bara hem en vända så jag fick äta och duscha, sen bar det av till Karolinska i Huddinge för min tid hos sjukgymnasten. Tur att J var ledig så vi kunde ta bilen, annars hade det blivit ett heldagsprojekt. Det gick bra i alla fall. Eftersom jag inte har några problem nu pratade vi bara om hur jag ska träna bäckenbotten i framtiden, inga konstigheter. Hon sa att jag var väldigt lyckligt lottad som inte hade några problem i och med att det var så pass illa, så det tackar jag gudarna för.

På vägen till bilen träffade vi på en flock tonårstjejer som ville titta på Elton. Dom tyckte han var såå söt och förklarade att dom själva ville ha barn. I mitt stilla sinne tänkte jag att jag skulle berätta anledningen till vårt besök i Huddinge, som avskräckande exempel liksom. Jag bestämde mig för att låta dom behålla sin rosaskimrande bild av att få barn, och hoppas dom har vett att vänta ändå!

Kommentarer
Postat av: Tina - Minnas mamma

Visst är det så, några enstaka aktiviteter och det känns som man är sjukt uppbokad hela dagen :)

2011-11-25 @ 18:17:39
URL: http://hejtina.blogg.se/
Postat av: Cissi

Skrattar gott! Du borde berättat och tagit kort på tjejernas min... ;)

2011-11-26 @ 00:14:13
URL: http://cissiochkampenomlyxen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0