Bildregn

Förlossningsberättelsen är påbörjad men inte riktigt klar. Jag vill att den ska bli perfekt, ett kul minne att ha kvar och något Elton själv kan läsa när han blir stor. Men bilderna från förlossningen och BB kan jag lägga upp så länge. Det blev ju inte speciellt många från förlossningen eftersom allt gick så snabbt, bara några från när han väl är ute. Vi fick bara med oss porträttobjektivet i all hast (tur det i alla fall), men det var därför lite svårt att få till bra bilder ibland.

Här har han varit ute ett tag och jag ligger och är väldigt koncentrerad på aminingen :). Vi har en bild från när han precis kommit ut också, men J tyckte det var lite väl magstarkt att lägga ut bilder på en blodig och kletig bebis ;)

Pappa myser med lilla tummsugaren..


Lycklig farmor..

Lycklig mormor

Mormor och farmor undersöker Eltons fina fossingar ;)

Första badet, inte poppis alls



Nu har vi varit hemma i snart 2,5 dag och Elton verkar trivas här, trots att jag och J fortfarande är en smula orutinerade i föräldraskapet. Allt kretsar såklart runt lille herrn, och även fast han är en väldigt beskedlig bebis går den mesta tiden åt att tillfredsställa hans behov. Vilket mestadels bara innebär en massa mys :).

Jag har inte ens bytt en blöja själv förrän idag. Innan så har jag och J turats om att byta medan den ene varit den andras rätt ineffektiva assistent :P. Från början hatade Elton att byta blöja, men till och med det har han vant sig vid nu. Han gråter egentligen bara när han är hungrig, fast ibland vill han nog bara ligga och mysa vid bröstet. Det var ett smart drag att introdusera nappen, både för mina bröstvårtors skull och för J som tycker det är skönt att ha ett eget knep att ta till när Elton är ledsen, utan att behöva blanda in mig.

Inatt ville Elton dock äta hela tiden och nöjde sig inte med nappen, så imorse var jag helt sårig och hade verkligen jätteont hela förmiddagen. J löste det genom att springa ner till apoteket och köpa en aminingsnapp, och nu går det mycket lättare. Elton hade inga problem med att acceptera den som tur är, kanske också mycket tack vare att han redan börjat med vanliga nappen. Jag hoppas det kommer gå lättare att amma inatt nu när det inte gör lika ont, det blir lättare att koppla av emellan då tror jag.

Nu ska jag mysa vidare med J och E :)

Kommentarer
Postat av: Cissi

Å vad härligt... Minns knappt första tiden. Ångrar bittert att jag inte började blogga förrän Emma var dryga 2-3 månader och inte började blogga seriöst förrän hon var närmare 9 månader... Det roliga är att när jag läser din text om ammning så känns det i brösten som när mjölken rinner till, även fast det inte finns nån mjölk där!

2011-10-06 @ 18:24:45
URL: http://cissiochkampenomlyxen.blogg.se/
Postat av: Therese- Mamma till Ameah

Det låter som att ni har det bra och myser :) NJUT av den här tiden. Jag vet att säkert dom flesta säger det och att ni redan gör det men jag säger det i alla fall. Jag saknar nyfödd- tiden så mycket ibland.



Han är jätte fin er son!

2011-10-06 @ 20:38:41
URL: http://mylifeinthai.se
Postat av: Malin

Finaste Elton!! Längtar tills vi får träffas på riktigt!! Ja mamma o pappa ska det också bli kul att träffa såklart =)

2011-10-06 @ 21:29:09
Postat av: Victoria

Stort stort grattis till er fina lilla kille!

Väntar själv nr 3 som ska titta ut med planerat snitt efter helgen - härligt, galet och lite läskigt känns det. =)



Vill bara tipsa om snäckor till brösten om såren inte ger med sig eller blir värre - det får vi låna här via BB i Sörmland. Var väldigt skeptisk till hur det skulle kunna hjälpa mina söndersnuttade vårtor men döm om min förvåning när de var helt suveräna!



Lycka till och mys på nu under den här underbara första tiden!

2011-10-07 @ 08:35:07
Postat av: My heavenly life - johanna

Vad söt han är! Och oj vad du och din mamma är lika! =)Hoppas att ni får en härlig och mysig dag tillsammans!

2011-10-07 @ 10:01:08
URL: http://www.myheavenlylife.com
Postat av: Jane

Köp ullfett! SKIIITBRA att smörja bröstvårtorna med när dom e såriga i början, och det bästa är att det är så naturligt så man behöver inte bekymra sig om att ta bort det när bebisen ska äta heller.

Det finns inte på apoteket tror jag, utan vi köpte det på barnens hus... Så det finns väl på sånna affärer, typ babyproffsen osv.... :)

Va SÖÖT han är!!! :-)

2011-10-07 @ 10:17:06
URL: http://jeins.blogg.se/
Postat av: fia

åh, jag blir så avis. Det där är verkligen den...finste tiden man får vara med om. Synd att den går så rackarns fort bara. Han är så fin lilla elton!



2011-10-07 @ 10:33:56
URL: http://josefinefia.blogg.se/
Postat av: Sophy - Mamma till Ozzy.

Ååh blir alldeles varm i kroppen av att se bilderna. Så himla mysigt med en liten bebis :)



Vilket fint namn ni valt oxå!



(Såren på nipplarna kommer försvinna, sen kommer det kännas lättare att amma hihi)

2011-10-07 @ 10:41:04
URL: http://minbebis.com/blogg/sophys/
Postat av: Hanna- Mamma till Alexander

Så mysigt! Sista bilden är ju underbar! :) Kram

2011-10-07 @ 13:02:21
URL: http://imm0rtelle.blogg.se/
Postat av: malinofreja

Jag använde amningsnapp i 2 månader, Freja hade svårt att få tag om bröstvårtan utan den. Så den var verkligen bra, och då led jag aldrig av såriga bröstvårtor heller. sen när hon var 2 månader var hon tydligen så stor att hon kunde få grepp utan nån hjälp. Men det verkar ju som om ni har annars fått amningen att fungera.



Otroligt vacker bild på dig och Elton. Han är så söt. Babyfebern bara stiger.



Grattis till hela familjen!

2011-10-07 @ 13:57:46
URL: http://malinofreja.papper.fi
Postat av: Angelica - Mamma till Moa

Får man fråga vad för bristning du fick? Förstår absolut om du inte vill berätta det. De är ju såklart rätt så känsligt!



Jag kunde inte sitta ordentligt på 4 veckor ungefär. Efter det gjorde det ont ett par veckor men jag kunde åtminstone sitta då :)

Hoppas du fått tips om olika läkemedel som kan hjälpa både de ena och det andra!



2011-10-07 @ 19:40:56
URL: http://mariaangelicasofia.blogg.se/
Postat av: Johanna - johannabolmgren.se

Åh, han har kommit! STORT GRATTIS!



Och som malinofreja skriver så fick vi också använda amnningsnapp i två månader, för att han inte fick tag. Och slapp då sår :)

2011-10-07 @ 19:49:51
URL: http://johannabolmgren.se
Postat av: Petter

HEEEEEEEJ



GRATTIS!

Fasiken vad fräääsh du ser ut då för att just ha fött en unge!



Ditt nya fan Hilda hälsar så mycket, hon säger att hon snittar fem bajsblöjor per dag på jobbet så hon ger mer än gärna tips på den fronten ;)



hare bra!



Petter och Hildish



http://www.thefabfemme.com/wp-content/uploads/2011/02/Elton-John.jpg

2011-10-07 @ 22:22:15
Postat av: Fia- mamma till Edison

Vad fina ni är!! Hoppas ni mår bra!

2011-10-07 @ 23:22:41
URL: http://airyfairy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0