Elton



Vi kände att det är på tiden att lilla sonen får sig en ordentlig presentation. Elton ska han heta, är vi nästan helt säkra på nu;). Han hetat det sedan dag 2, men vi ville känna efter ordentligt. I BB väskan hade vi packat ner en lista med olika namnförslag.. Elton fanns inte ens med på listan. När vi diskuterat namn innan har det varit väldigt svårt att mötas. Jag har varit inställd på ett typiskt svenskt, gärna mormor/farfarnamn. Inget "hittepånamn" eller något annat udda. Jörgen har varit lite tvärt om. När vi väl hade tagit oss en ordentlig titt på lilla underverket var det bara det som kändes rätt, han ser ut som en Elton. Jag har inte velat ha något engelssklingande namn, så det var lite lustigt att vi landade på det :)

Jag har helt missat att berätta hur stor han är, men jag förstår ju att ni undrar med tanke på hur mycket jag sprack :p. Han var 51 cm lång och vägde 3815 g, så ingen jättebebis. Men nog var han lite större än vad jag trodde med tanke på att sf-måttet låg på 34 dagen innan. Så det kan man inte stirra sig blind på.

Så.. vem är lille Elton? Vi har ju precis börjat lära känna honom själva, men nog är han en underbar liten person alltid. Vi såg direkt att han var väldigt lik J, och efter att ha kollat på lite bebisbilder farmor Åsa tog med kunde detta bekräftas. Men han har flera drag från mig också har vi sett på mina bebisbilder, sen ser han faktiskt ut att få mina bruna ögon.





Det har ju blivit lite sporadiskt bloggande nu mot vad det har varit. Jag har mått rätt kast om jag ska vara ärlig, mest på grund av bristningen. Kan inte sitta ner vilket gör allt svårt, gör allt liggandes/halvsittandes. Oftast behöver jag hjälp av J även om jag bara ska ställa mig upp från liggandes. Det är jobbigt att hitta bekväma amningsställningar till exempel. Att gå är också jättesvårt, men går bra mellan rummen här hemma. Så att sitta med datorn har inte varit prio 1, vi har haft fullt upp med att vara och ta hand om Elton.

Jag känner mig inte "skyldig" att uppdatera bloggen för någon annans skull. Men jag vill ha minnen från den här tiden också, man glömmer så mycket. Sen uppskattar jag kommunikationen jag får med er andra föräldrar, alla tips och råd och "det hände mig"-historier. Så jag ska försöka balansera det så gott det går. Idag har jag inte lika ont vilket gör att jag haft mer lust att blogga, och då bloggar jag :). Jag har inte svarat på några kommentarer, men både jag och J läser alla och uppskattar det jättemycket. Sen läser jag även bloggar från mobilen!



Kommentarer
Postat av: Cissi

Stackars! ta hand om er och njut! Uppdatera för man glömmer helt rubbat fort... Gick ju fort för mig med och blev en hel del styn även om jag inte behövde op. Var istället igång för fort och fick barnsängsfeber så ta det lugnt! Han är ju för söt och Elton är det sötaste pojknamnet på länge!

2011-10-05 @ 18:41:14
URL: http://cissiochkampenomlyxen.blogg.se/
Postat av: Micke

Elton Häll:D love it! fyfeen va fin han är

2011-10-05 @ 18:58:06
Postat av: Ida - Isabellas mamma

Elton, ett sånt fint namn :) Grattis till er ännu en gång till världens sötaste kille! Förstår vad du menar, tillståndet efter en förlossning är inte det ultimata. Krya på dig kanske inte är det rätta uttrycket, men något sådant-kramar skickar jag till dig!

2011-10-05 @ 19:01:18
URL: http://dagarmeder.blogg.se/
Postat av: Angelica - Mamma till Moa

Ett tips! När jag kom hem så köpte vi en amningskudde och den satt jag på, när jag "var tvungen" att sitta upp. Annars låg jag med ner! Förstår verkligen hur ont du har, och vill bara säga att det kommer bli bättre med tiden :)



Elton är ett Jättefint namn, passar! :)

Hoppas amningen kommer funka finfint! :)

2011-10-05 @ 19:11:25
URL: http://mariaangelicasofia.blogg.se/
Postat av: Åsa H

Jättefint namn! :)

2011-10-05 @ 19:27:14
URL: http://asahall73.wordpress.com
Postat av: My heavenly life - johanna

Jättegrattis ännu en gång. Hoppas att det från och med nu lättar för dig så att du slipper ha så himla ont. ättefin är han och urgulligt namn =)! Massa kramar till er

2011-10-05 @ 19:28:16
URL: http://www.myheavenlylife.com
Postat av: Mikaela, mamma till Noel

Hej! Grattis till din lille son! Jag känner igen det där du pratar om med att ha ont, även om jag inte fick mer än "skönhetsbritsningar" som de så fint kallade det. Men iaf några dagar efter förlossningen fick jag fruktansvärt ont i stygnen, (för mig var detta värre än hela förlossningen) blev då undersökt av en sjuksköterska som inte kunde se nåt, men hon gav mig en bedövningssalva som hjälpte mig väldigt bra! Kanske nåt du kanske skulle ha nytta av också? :) man kan ju iaf fråga om det! :) (om du inte redan har fått det!)

Hoppas det går över för dig snart och njut av din lilla familj! :)

2011-10-05 @ 19:43:07
Postat av: Carolina

Det gör du helt rätt i! NJUT. Var bara ni, lilla familjen. Jag bjöd hem folk för mycket och önskar så att vi bara hade njutit, vi lilla familjen.

Elton är ett helt underbart namn, åh vad fin han är =)

2011-10-05 @ 19:54:51
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: fia

jag sprack också väldigt mycket, men dom eftersom dom klippte mig så gjorde det ondast efteråt tycker jag. Det finns ju en speciell uppblåsbar ring att köpa på apoteket som ska vara superbra. Jag var och skulle köpa en sån när vi låg inne på BB men den fanns inte där. Så kolla det tycker jag!! men det läker fort! snart känns det knappt :) spänner lite i ärren bara.

2011-10-05 @ 20:01:28
URL: http://josefinefia.blogg.se/
Postat av: MajaN

Åh så himla mysigt att få se lite bilder, jag grät en liten skvätt av lycka för eran skull :)

Han är verkligen hur fin som helst lilla Elton! Vilket bra namn ni valde!

Längtar tills jag får träffa honom och er förstås :) Mys ordentligt nu! Kramar

2011-10-05 @ 20:44:19
Postat av: Annika H

Va fin han är :) Är så himla glad för eran skull, känns fortfarande overkligt att ni har en lite fin pojke :) Måste träffa han snart, han måste ju lära känna släkten :) Kramar ifrån oss :)

2011-10-05 @ 20:59:40
Postat av: Lisa Brändström

Ett stort STORT grattis till er lilla jättefina kille! Skönt att förlossningen gick snabbt och så pass bra ändå, och hoppas att det onda går över snart! Jättemånga kramar från Gävle!

2011-10-05 @ 21:05:56
URL: http://lisabrandstrom.blogg.se/
Postat av: Jane

Känn lugnet Camilla :-)

Då jag ska bli barnmorska och verkligen brinner för små bebisar så har jag sååååå mycket kunskap om det mesta under bebistiden. Tips å knep osv. Så är det något alls du undrar över så tveka inte att fråga mig. Jag hjälper såå gärna till :-)

KRAM

2011-10-05 @ 22:32:10
URL: http://jeins.blogg.se/
Postat av: Sandra - mamma till Levis

Låter som att du resonerar klokt gällande bloggandet, för din egen skull utan tvång liksom, bra där! Och du, vilken underbart söt liten son du har fått alltså! Och Elton är ett jättefint namn! :)

2011-10-06 @ 07:22:29
URL: http://sandraolevis.blogg.se/
Postat av: Moster Madde

Så det blev en Elton tillslut! Det trodde jag inte med tanke på den "namnmall" som du verkar haft på slutet (gamla svenska). Men det skulle inte kunna bli bättre. Lillkillen ser helt klart ut som en liten Elton, så blir ju kombon med vårt efternamn också hur fränt som helst! ;)



2011-10-06 @ 08:21:32
Postat av: Sabina

Han passar verkligen i det namnet! Han är en Elton, så fin! Hoppas du mår bättre snart, att det går åt rätt håll.

2011-10-06 @ 09:05:58
Postat av: Julia

STORT Grattis till lille Elton !!

Hur sööt som helst :)



Kram Julia

2011-10-06 @ 10:15:31
URL: http://mittialltvitt.blogg.se/
Postat av: Agnes

Han ser faktiskt ut som en liten Elton, en fantastiskt söt liten Elton :)



Jag hoppas du kryar på dig och att det läker fort. Det är inte roligt att ha ont, speciellt inte när man har en liten att ta hand om.

2011-10-06 @ 12:16:53
URL: http://agneslauedberg.blogspot.com
Postat av: Alexandra - mamma till Märta

Hej Elton! Välkommen till den här underbara och stora världen!

Det finns så mycket att utforska och upptäcka - men nu ska du bara mysa och njuta med mamma och pappa - i massor massor massor!

För det kommer en tid då du inte alls vill kramas med dem lika mycket, o då kommer de sakna dig - men du upptäcker ju bara stora vida världen! Vi ses där när det är dags! Kramar Märta!

2011-10-06 @ 12:35:56
URL: http://blogg.mama.nu/alexandra/
Postat av: Hanna- Mamma till Alexander

Åh ja men visst är han en liten Elton!! :D Utseendet förändras lite hela tiden tycker jag. Så det brukar variera vem de är mest lika :) Hur känns det nu att vara mamma och pappa? Har ni fattat det än? Att det är er lilla bebis? Kram

2011-10-07 @ 12:53:17
URL: http://imm0rtelle.blogg.se/
Postat av: caroline

Ett jättestort grattis till eran lillkille=)

2011-10-07 @ 16:52:52
URL: http://ilbeyourcommander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0