GLAD

Ja, idag har jag extra mycket att vara glad och tacksam för. Tror bestämt att jag blir tvungen att punkta upp..

  • Resan upp till Mora igår gick så bra, långt över förväntan. Elton var jättenöjd och sov i princip hela vägen, vi behövde bara stanna till snabbt vid 2 tillfällen förutom stoppet vi gjorde i Falun hos min kompis Lisa. Vilken tur vi har som fått en bebis som älskar att åka bil.
  • Penicillinet har gjort underverk och jag mår nästan som vanligt igen. Ingen feber längre, och igår kunde jag till och med sitta på en stol och äta middag när vi kom fram. Underbart!
  • Elton sov hela natten för första gången. Tidigare har han vaknat så fort jag lagt ifrån mig honom, i princip. Han har aldrig sovit mer än lite drygt 2 timmar i sträck. Inatt sov han 5 timmar, åt i 10 min, sen sov han 3 timmar till. Så idag känner vi oss utsövda för första gången sedan han föddes. Det kan nog bero på att jag får bättre och nu har mer mat till honom. Men även att det blev så mycket intryck igår att det tröttade ut honom lite :)
  • Igår berättade mamma att Elton föddes på min farfars dödsdag. Jag har aldrig tänkt på vilket datum farfar dog, så det hade jag ingen aning om. Även fast jag var väldigt liten när farfar dog har jag alltid känt mig väldigt nära honom och att han finns med mig. Så att Elton kom till världen just den dagen känns nästan som en hälsning från farfar.

Lite bilder från igår när Elton fick träffa sin morfar och morbror för första gången. Mina kusiner Fredrik och Emma kom också över för att hälsa!




Kommentarer
Postat av: Ida, Mamma till Livia

Vad skönt att du mår bättre :) !



Skönt med ordentlig sömn, allt känns så mycket lättare och ma blir så mycket lyckligare av att få sova ordentligt :) Dom tre sista nätterna har Livia sovit rakt igenom, förutom mat då såklart och när vi gått upp vid 9 så har jag haft massa energi .. vi får se hur länge de varar :)

2011-10-14 @ 11:19:45
URL: http://distanceandtime.blogg.se/
Postat av: carolina

Gud vad skönt att du känner dig piggare, då kan ni ha en mysig helg hela familjen också!

Lo älskade också att åka bil, hon somnade hela tiden. Nu är det tvärtom, haha ;-)



Kram!

2011-10-14 @ 12:19:25
URL: http://acarolinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0