Go'kväll

Känner att jag inte riktigt vill att den här helgen ska ta slut. Eller det får den göra om den vill, men jag önskar att J hade fått vara ledig lite längre. Jag har egentligen ingenting planerat till veckan, och vill inte rikitgt ha det heller. Annat än att föda då. På Onsdag har vi tid på MVC, och det har jag verkligen inte lust med. Sist vi var där gjorde jag trevligt men bestämt klart för BM att vi inte skulle ses mer, hon skrattade bara och trodde uppenbarligen inte på mig. Jag vill inte att hon ska få rätt :P.

J´s proffsiga soppa vi åt tidigare. Specialnudlar från Asianmarket och allt, ser lite ut som larver tycker jag, men dom är faktiskt grymt goda. Den runda grejen är ägg som han knäckt ner i själva soppan.


Nudelsoppa med smak av stjärnanis och kanel

1 liter hönsbuljong
2 stjärnanis
1 kanelstång
2 ägg
2 portionspaket valfria nudlar
4-5 bok choy blad eller savoykål
1 näve sockerärtor
2 tunt skivade salladslökar
3-4 msk Japans soya
1 tsk vitlökspulver

Koka upp buljongen i en kastrull. Tillsätt stjärnanis och kanel, låt sedan sjuda i ca 5-10 min. Knäck äggen ett och ett i en skål och häll sedan försiktigt ner dom i soppan, koka i 2 min tills dom stelnat men fortfarade är lösa inuti. Tillsätt sedan nudlarna och salladen och rör om försiktigt så inte äggen går sönder. Om dom verkar för rinniga är det bara att koka lite längre. Dra sedan av värmen och tillsätt soya, vitlökspulver och vårlök. Smaka av och tillsätt mer soya om det behövs. Dela upp i två skålar och ät direkt :)



Kommentarer
Postat av: fia

Jahaaa, du är lite egen då alltså ;) äsch, det kommer gå så bra så.



2011-09-25 @ 22:15:38
URL: http://josefinefia.blogg.se/
Postat av: felicia - 19 år och mamm

hihi jaa precis! kan vara skönt att gotta ner sig i soffan ibland.. =)



ååh, nu börjar det närma sig bebis!

2011-09-25 @ 22:19:27
URL: http://ettheltnyttliv.blogg.se/
Postat av: My heavenly life - johanna

Åh ser riktigt gottigt ut! hihi förstår att du inte vill ge BM rätt, vi får hoppas att du får rätt i vart fall, konstigt när man tänker tillbaka på att ni faktiskt var väldigt nära på att föda för tidigt och nu är ni här =). Ha en fin dag vännen, kramar

2011-09-26 @ 09:30:00
URL: http://www.myheavenlylife.com
Postat av: carolina

wow,det ser ju jättegott ut!

det är bara att massera brösten vet du ;-)

annars kan du be barnmorskan göra en koll och se hur det ser ut "därnere", kan vara skönt och veta att saker faktiskt är på G även om det inte känns så!

2011-09-26 @ 09:37:17
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: morrhoppan

hittade hit genom kakan.se och vad jag har missat. men jag får iaf följa dig from now on :)

skitsnygga skålar/tallrikar. vart är dom ifrån, väldigt lika matteus ostronskål som jag älskar :)

2011-09-29 @ 13:04:43
Postat av: Camilla - Vardagslycklig

Morrhoppan: Välkommen till bloggen, vad kul att du gillar den :).

Tallrikarna och skålarna kommer från Åhlens, Siri heter serien. Har haft dom i ett par år nu så jag vet inte om dom finns kvar i sortimentet. Tyvärr inte så hållbara som jag skulle önska, klantig som jag är ;)

2011-09-29 @ 16:09:06
URL: http://vardagslycklig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0