MVC

Jag trodde ju att jag hade löst gåtan igår, men det hände inget inatt heller. Trots att jag hade rejäla förvärkar igår kväll, stod lutad mot byrån och bara vaggade. Det konstiga är att jag inte behövt gå upp och kissa en enda gång på hela natten?!?! Vad betyder det? Igår natt var jag bara upp två gånger och tyckte att det var lite :P. Bebis har kanske hoppat ur fixeringen igen och lagt sig i säte.. bångstyriga unge ;). Som tur var har jag tid på MVC idag, sitter och väntar på att dom ska ringa tillbaka till mig eftersom jag glömt bort vilken tid. Jag fick en lapp sist men den har jag tappat bort, trodde ju inte att jag skulle behöva den..

Jag tänker i alla fall be BM kolla status där nere och ev be om en hinnsvepning. Är dock tveksam på om hon kommer nappa på idén. Känns som att hon skulle kunna luta sig mot någon slags policy och vägra för att jag inte passerat BF, trots att det bara handlar om ett par dagar. Vi får se, vet inte om jag kommer våga fråga heller. Känner mig lite dum som är så otålig, men det tar på krafterna att gå runt med dom här förvärkarna och få upp hoppet.

Fakta om hinnsvepning:
Utförs av barnmorska eller läkare. Han eller hon gör en inre undersökning på dig och ”sveper” samtidigt med fingret runt livmoderhalsen (cervix). Syftet är att lossa hinnsäcken barnet ligger i från livmoderhalsen. Detta stimulerar frisättningen av prostaglandiner, ett slags hormoner som sätter igång förlossningen.

Genom att svepa hinnor ökar sannolikheten för att förlossningen startar inom 48 timmar. Chansen att det ska fungera ökar om livmoderhalsen redan börjat mjukna och förbereda sig för förlossningen. Det ökar inte risken för infektion vare sig för dig eller för ditt barn.

Det kan dock kännas lite obehagligt eftersom livmoderhalsen ofta är svår att nå innan förlossningen startat, och du kan få lite småblödningar och oregelbundna värkar direkt efteråt.

se.babycenter.com

Kommentarer
Postat av: Maria - med bebis i magen ☆

jobbigt att bebis plötsligt ska tveka! men snart måste det ju vara på gång på riktigt :)

2011-09-28 @ 10:34:31
URL: http://fashionstars.blogg.se/
Postat av: Emelie- Mamma i Oktober ♥

jag skall också till bm idag och be om hinsvepning (om jag vågar) haha

2011-09-28 @ 11:11:49
URL: http://ebrathen.blogg.se/
Postat av: Hanna- Mamma till Alexander

Hoppas det går bra hos barnmorskan! :) De brukar va rätt hårda mot hinnsvepning.. iaf innan bf datumet. Men man kan ju hålla tummarna ;)

Kram på dig

2011-09-28 @ 11:28:12
URL: http://imm0rtelle.blogg.se/
Postat av: Sandra, Colins mamma

Vad tråkigt att det inte sätter igång. Den som väntar på något gott.. Hoppas du får göra hinnsvepning och att det sätter igång.

2011-09-28 @ 11:34:39
URL: http://sandrahupdate.blogg.se/
Postat av: Annika H

Pillis då, bäbisen kommer ju ut när den är redo :) Andas och tänk att om två veckor är den till 100% framme :) Föresten så tänkte jag komma och se eran lilla bäbis den 15/10 :D Ska ju på britney dagen efter så vill hälsa på lite :) Stora kramar ifrån Mora :)

2011-09-28 @ 12:32:32
Postat av: fia

det äär nog dags strax;)

2011-09-28 @ 15:34:51
URL: http://josefinefia.blogg.se/
Postat av: Caroline

Hoppas det sätter igång snart.. =)) man börjar ju bli lite trött..

haha, ja men är man helt klar.. det kommer bli en omstäällning.. men vi är redo.



Vi har fått en tid för igångsättning i morgon på ks, så får snart våran lilla tjej.. =) . lycka till med bebis.

2011-09-28 @ 16:19:38
URL: http://ilbeyourcommander.blogg.se/
Postat av: Sabina

Hej! Tack för senast! Det var verkligen supertrevligt att träffa både dig och Jörgen. Och nu har jag hittat till din blogg! Du skriver så bra och också lärorikt :-) -hinnsvepning- det var nytt för mig! Det ska jag ta upp med min BM om jag fortfarande inte fött till mitt MVC-besök 5/10. Kram och fin dag!

2011-09-29 @ 09:34:56
Postat av: Camilla - Vardagslycklig

Tack själv Sabina!! Det var verkligen jättetrevligt att få träffa dig också. Ser fram emot nästa gång vi ses!

Bra att du får ut något av bloggen ;). Jag fick en ny tid på MVC på fredag, men dom klämde in mig så jag vågar nog inte fråga om hinnsvepning. Det får bli nästa gång, och då har jag ju passerat BF också. Kramar

2011-09-29 @ 11:20:19
URL: http://vardagslycklig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0