Vanor

På vissa punkter är jag en riktig vanemänniska. Just frukost är en sådan sak, jag behöver liksom ingen variation. Vet inte hur länge jag ätit exakt den här frukosten nu, falu rågrut med ost, smör och en kopp kaffe. Det är så bra med hårt bröd för det blir ju aldrig dåligt. Mjukt bröd blir gammalt och trist innan vi hunnit äta upp det. J är tvärt om, han vill verkligen ha variation. Oftast väljer han bort frukost helt och hållet istället för att äta mitt tråkiga hårdbröd, plus att han prioriterar att sova lite extra istället för att hinna med det. Det är därför vi ofta åker och köper lyxfrukost när han är ledig, ännu en härlig kompromiss ;)



Jag får så mycket fina och omtänksamma råd av alla erfarna föderskor där ute, och det tackar jag verkligen för. Åsikterna är spridda..Ungefär hälften säger att man ska ta det lugnt innan förlossningen, medan andra hälften säger att man ska vara aktiv. Så summan måste ju det som jag var inne på igår, att man helt enkelt får känna efter. Man kanske inte ska vara ute på långpromenader var eviga dag, men jag tror inte att det är fel att aktivera sig med saker. I mitt fall är det tydligt att jag inte bara kan ligga på soffan och vänta, då blir jag alldeles stressad inombords vilket inte heller är bra. Det är skillnad på att hålla sig sysselsatt och att överanstränga sig.

Igår var jag ju ute och gick en rejäl promenad, vilket var skönt. Men jag känner det i fogarna nu så det får bli lite mer stillsamt idag. Fia bakade dagen då hennes förlossning drog igång, så det tänkte jag ha som dagens projekt :). Hon bakade bullar, men jag tänkte göra matbröd istället. Då slipper vi handla lyxfrukost imorgon då J är ledig! Sen vet jag hur det blir när jag bakar bullar, hinner äta flera innan dom ens kommit i ugnen och sen är det magknip som gäller tills bullarna är uppätna, tyvärr :P.

Avslutar med att citera mamma som jag precis pratade med: "Om du ska baka.. försök få båda bullarna färdiggräddade samtidigt". (hon syftade på den bulle jag har haft i ugnen i 9 månader;). Symbolik, det gillar jag!

Kommentarer
Postat av: Ida Ida

sv. men tack så mycket!



Mysigt med en liten bebis snart.. =)

Din mamma fick verkligen till det.. hihi..

2011-09-29 @ 11:45:03
URL: http://festisandi.blogg.se/
Postat av: Millah - väntar första barnet ♥

Hej... Allt bra?

Jag har igång massa roliga tävlingar & det kommer in nya titt som tätt!



Du hittar tävlingarna här---> http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Ta hand om dig =) Kramar // Millah

2011-09-29 @ 13:44:05
URL: http://millahoman.blogg.se/
Postat av: Ida - Isabellas mamma

Jag var rätt så aktiv under hela min graviditet, och förlossningen startade i v.37 :) Den gick hur bra som helst så gör som du känner :) är som dig att jag blir rastlös om jag bara ligger stilla hela tiden :)

2011-09-29 @ 15:49:08
URL: http://dagarmeder.blogg.se/
Postat av: Fia-mamma till Edison

Haha jag håller med mamma din!! Knåda som tusan vetja!



Rolig kille du har å! De får offra sig lite tycker jag, min gillade väl inte riktigt syftet med de där färdknäpparna. Känns väl lite som ett jobb liksom hihi...

2011-09-29 @ 17:11:27
URL: http://airyfairy.blogg.se/
Postat av: Jennie- Inredningsglad småbarnsmamma

Sv: Ja det är hon verkligen hihi

2011-09-29 @ 19:28:02
URL: http://kampan.blogg.se/
Postat av: Cissi

Vi gick på bio dygnet innan.. och sen dröjde det närmare året innan nästa gång.. så passa på vet ja!

2011-09-29 @ 22:00:44
URL: http://cissiochkampenomlyxen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0