Värkjakten fortsätter

Jag medger att jag inte är den tålmodigaste människa som gått på denna jord, skäms faktiskt lite för min extrema otålighet. Många ser mig nog som en ganska tålmodig person i vanliga fall, och det kan jag vara också. Men bara när jag kan göra något för att påverka, och det kan man oftast. Jag är väl medveten om att det är över två veckor kvar till bf och att det normala för förstföderskor är att gå över tiden. Det handlar inte om att jag inte står ut med att vara gravid längre, jag är bara så sjukt nyfiken på vår bebis och vill träffa den lilla skrutten NU.

Så för att stå ut tänkte jag att jag testar det som testas kan, och nu har vi kommit till Hallonbladste. Var in en vända på hälsokosten och köpte en påse som jag slet upp direkt jag kommit hem. Nu sitter jag och smuttar, helt ok smakar det, som vilket grönt te som helst.



Om jag mot förmodan inte får värkar ska jag och J på date ikväll. Han har hittat en koreansk restaurang som han vill testa, så vi tänkte att vi kör ikväll. Det blir mys :)

Kommentarer
Postat av: Cissi

Starka kryddor ska ju också kunna få igång förlossnignen... Eller ett glas bubblor!

2011-09-16 @ 16:46:17
URL: http://cissiochkampenomlyxen.blogg.se/
Postat av: Kitty

Vad mysigt att gå på date, hoppas restaurangen är bra!

2011-09-16 @ 17:19:47
URL: http://elinhellokitty.blogg.se/
Postat av: Fia

Myys!

2011-09-16 @ 17:20:22
URL: http://josefinefia.blogg.se/
Postat av: My heavenly life - johanna

Håller tummarna för vilket som då :P För bebis är ju absolut roligt, men det andra lät rät mysigt det med. Så kanske först äta ute och sedan bebbe? ;) Ha en brakväll hur som helst! kramar

2011-09-16 @ 17:48:19
URL: http://www.myheavenlylife.com
Postat av: Emelie- Mamma i Oktober ♥

åå funkar de. Har också funderat att införskaffa hallonblad skall ju även underlätta efter förlossningen.

2011-09-16 @ 18:30:31
URL: http://ebrathen.blogg.se/
Postat av: Jane

Haha det där drack jag också :-)

Tyckte det smakade SKIT... Fy fan!

Det enda som bevisat hjälper är SEX.

Du ska få orgasm och även karl. Du "drar ihop dig" och det finns ett ämne i sperman som ska hjälpa till att sätta igång hela faderullan. Samma ämne dom använder då dom sätter igång en förlossning.

Ja jag hittar faktiskt inte på, det va min barnmorska som berättade det här för mig.

Jag ville bara ha ut Kendra och få snusa på henne nån gång så vi hade sex varje kväll från ca vecka 37.

Nu hade ju jag även samma problem som dig med livmodertappen osv, och Kendra föddes ju faktiskt en vecka innan beräknat så det kan ju fungera ;-)

2011-09-16 @ 22:39:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0