♥ Tack underbara familjerna ♥

Nu är hela huset städat flera gånger om, så det är väl dags att damma av bloggen också. Jag har bara rört datorn vid ett fåtal tillfällen då jag behövt googla något husrelaterat. Än har vi mycket kvar att stå i här hemma, men nu är vi i hyfsad ordning i alla fall.

Jag kan inte beskriva hur tacksamma vi är över all hjälp vi fått av våra familjer, dom har verkligen gjort ett hästjobb allihop. Först mamma och farmor som var här och hjälpte oss måla. Hade det inte varit för dom skulle vi aldrig ha blivit klara till stora flytten. Sen kom pappa, syster, bror och svägerska. På fredagen (flyttdagen) blev J tvungen att åka till jobbet några timmar. Han körde ut mig och Elton till huset och visade Pappa och Micke vart dom skulle hämta lastbilen vi hyrt, sen packade dom ett helt lass själva och körde ut. Madde och Sarah packade ner alla småsaker som vi inte hunnit med själva, vilket var en hel del. Dom gjorde verkligen ett kanonjobb!! Sen slutade J och sista lasset kördes, det hela gick faktiskt väldigt smidigt, (säger jag som inte ens var med;).

Lite senare på fredagen dök svärmor och Håkan upp. Vi plockade lite med kartonger, och pappa fixade med vårt bredband och TV. Parabol, sladdar och gud vet allt. Han är guld värd. På lördagen åkte min del av familjen hem för att fira lite påsk med mamsen, plus Micke som fyllde 23. J, Svärmor och Håkan åkte till lägenheten och flyttstädade. Jag har verkligen inte behövt engagera mig i något annat en Elton och att packa upp här i huset, det har varit som en dröm!

Svärmor och Håkan stannade ända till måndagen, och tur var det. Vi fick erfara ganska snabbt hur det är att vara husägare.. Rören till diskhon i tvättstugan var paj och behövde nya delar. Sen visade det sig att tvättmaskinen inte blivit rengjord sedan den inhandlades, det var det vidrigaste jag sett. Vi körde den på 95 grader med saltsyra, det lossnade så mycket skit att det blev stopp i avloppet. Åsa och Håkan sanerade hela skiten, och det är jag evigt tacksam för. Tror inte jag hade kunnat tvätta i den maskinen om jag sett allt snusk på nära håll. När jag började granska hörn och kanter upptäckte jag att det var mycket annat som inte heller blivit ordentligt rengjort, därav gårdagens heldagsstädning.

Åter igen, tack familjerna för all hjälp. Utan er hade vi nog aldrig vågat köpa ett hus. Ni backar alltid upp när det behövs, och vi är så lyckligt lottade som har er!




Lägger upp en bild på den delen av familjen som inte har något emot det. Madde, Sarah och Micke. Vissa (läs alla) våra föräldar är inte lika villiga att ställa upp ;)

Kommentarer
Postat av: Hanna- Mamma till Alexander

Skönt att få så mkt hjälp av sina nära och kära <3 Kram

2012-04-10 @ 12:09:41
URL: http://imm0rtelle.blogg.se/
Postat av: Angelica - Mamma till Moa

Va skönt med en familj som ställer upp :)

2012-04-10 @ 12:10:09
URL: http://mariaangelicasofia.blogg.se/
Postat av: åsa f

Det var citronsyra vi körde i maskinen, gjorde susen ska göra det i min en gång per år (95 grader)...bara för att hålla efter. Tack själv till er, ni är så underbart duktiga. Bästa C-J-E ;)

2012-04-10 @ 20:01:14
Postat av: Mamma

Tack för att vi får hjälpa till. Det är en stor ynnest att få vara delaktig i ert liv. Många kramar.

2012-04-12 @ 10:57:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0