Bloggen


Kan man bli sötare? Jag tror inte det.



Jag tänkte att jag skulle skriva lite om helgen. Men allt jag kan tänka på är hur otroligt osugen jag är på att blogga. Senaste tiden har det faktiskt inte varit kul alls, bara jobbigt. Har väntat på att få tillbaka någon slags motivation, men det händer liksom inte. Dom senaste veckorna känns det som att jag gjort det för alla andras skull.. inte för att jag tycker det är kul. Jag har verkligen fått stålsätta mig varje gång, och så fort jag ser datorn känns det som jag blir lite irriterad. Blir stressad både av tanken på att blogga, och att inte göra det.

Bloggen tar tid som jag inte har.. eller i alla fall som jag vill lägga på annat. Jag kan inte göra det lagom, det går inte. Antingen gör jag det helt och fullt, eller inte alls. Dom senaste månaderna har jag börjat slänga upp inlägg i farten som jag inte ens läst igenom. Bloggen har inte samma själ nu för tiden, mer krystat och mindre Camilla. Det gör mig irriterad. Tanken på att jag velar så mycket gör mig också irriterad, samt att jag inte orkar förklara fullt ut vad jag egentligen menar. Ni hör ju..

Egentligen så hade jag velat blogga hela Eltons första år, för att det är ett så bra sätt att bevara alla minnen. Men samtidigt så vill jag njuta av allt som händer här och nu. För att dra ett exempel så skulle jag vilja umgås med J just precis nu. Han ska jobba 16 dagar i sträck, och snart måste vi gå och lägga oss.

Jag väntar till E´s 7månadersdag, sen ska jag bestämma mig.

Kommentarer
Postat av: Sofie, Olivias mamma

Jag är en ganska tyst läsare av din blogg och jag förstår precis hur du känner. Själv känner jag ångest för att man skriver för sällan, och då har jag bara några få läsare som säkert mest är familjen :)

Vad du än bestämmer dig för att göra så ville jag bara säga att jag läser dina inlägg med stor entusiasm och ser med beundran på hur mycket du lägger ner i dina inlägg. Tycker verkligen det finns gott om själ i dem. Min räddning för att inte lägga ner helt blev inköpet av en iPhone och möjligheten att blogga utan att behöva dra fram datorn och ladda upp foton från kameran mm. Kanske det skulle hjälpa dig. För visst är det härligt att kunna se tillbaka på hur de små växer och gör framsteg.

Du gör med all säkerhet ett beslut som är rätt för dig och din familj, men dina inlägg skulle bli saknade om de försvann.

2012-04-15 @ 23:40:35
URL: http://lifebymrs-m.blogspot.com/
Postat av: Jennie- Inredningsglad småbarnsmamma

Ja sådär kan det kännas ibland men sen samtidigt är det ju som sagt så kul att ha så mycket bevarat,nerskrivet färsrk och direkt från minnet.



Ha en fin dag! KRAM

2012-04-16 @ 06:33:37
URL: http://kampan.blogg.se/
Postat av: Maria

Förstår hur du känner då jag känner precis samma sak.. Oavsett vad du väljer så kommer de bli rätt beslut :-) jag fortsätter att läsa så länge du skriver!



Kram

2012-04-16 @ 07:47:43
URL: http://oliverspock.blogg.se/
Postat av: Ann-Helen

Åh vad jag känner igen mig i detta.. Jag har heller varken tid, ork eller lust just nu att blogga. Det var nog två veckor sedan mitt senaste inlägg.. Men den roliga är att det var exakt likadant förra året vid ungefär den här tiden. Kanske blir man piggare över lag när våren kommer och känner att det finns roligare saker att lägga den på än att sitta framför datorn.... Vi kanske borde bli "vinterbloggare" du och jag! ;)



Ta hand om dig vännen!

2012-04-16 @ 07:59:21
URL: http://annhelen.blogg.se/
Postat av: Carro

Åh vad tråkigt att du känner så med bloggen. Det blir lätt att man känner press ju större blogg man har, också, kan jag tänka mig. Det bästa är nog att bara blogga när man känner för det.. men jag känner ibland igen dom där känslorna...

2012-04-16 @ 08:13:59
URL: http://blomqvistcarro.blogg.se/
Postat av: Angelica - Mamma till Moa

Sådär känner jag med, jätteofta.. Skulle tycka de va tråkigt om du slutade men samtidigt är det ju ditt val :)

2012-04-16 @ 09:53:42
URL: http://mariaangelicasofia.blogg.se/
Postat av: Anna - Gustavs mamma

Känner igen de där tankarna, har själv funderat på att lägga ner bloggen men samtidigt är det kul att ha för att kunna blicka tillbaka på. Nu är jag inte jätteseriös med mina inlägg, de skrivs när jag känner för det och tänks sällan ut i förtid. Gör som det känns bäst, hur som helst är det kul att se lille Elton börja bli stor :)

2012-04-16 @ 11:44:27
URL: http://anaan.blogg.se/
Postat av: fia

du gör som du vill, men jag skulle sakna dig! blir glad även om det bara är ett inlägg i veckan! ;)



men förstår vad du menar. känns som jag också krystar fram inlägg ibland.. men det gör inget. allav inlägg kan inte vara perfekta.

KRAM.

2012-04-16 @ 17:11:18
URL: http://sandstedt.blogg.se/
Postat av: Cathrine

ÅNEJ inte sluta!! Din blogg är helt underbar och lilla E är härlig!!

2012-04-16 @ 22:16:05
Postat av: Emelie

Jag bloggar alltid bara när jag känner för det själv, tycket det är viktigt att man gör det för sin egen skull men jag kommer fortsätta läsa om du så bara skulle uppdatera en gång i månaden. :)

2012-04-17 @ 13:38:45
URL: http://emelierydell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0