Slut på semester, dags för rutiner

Igår skickade jag och E iväg pappa J till jobbet, efter 4 veckors ledighet. Vet inte riktigt vart dom där 4:a veckorna tog vägen, helt plötsligt var dom bara slut. Det var underbart att få vara tillsammans hela familjen så länge, det har vi inte gjort sedan E föddes. Även om det var vemodigt att säga hejdå igår inser jag att det nog ändå var dags. 4 veckor är lagom, sen måste det till lite vardag för att kunna uppskatta tillvaron fullt ut.
 
Jag har känt mig helt villrådig både igår och idag. Rutinerna jag och Elton hade innan semestern fungerar inte alls längre, otroligt hur snabbt saker förändras allt eftersom han utvecklas. Idag under förmiddagen var han så ledsen.. Det spelade ingen roll vad jag gjorde, han tinnitusgrät i flera timmar (ok, kanske snarare 1). Det är väldigt ovanligt nu för tiden. Han är världens enklaste unge, så länge basbehoven blir tillgodosedda och vi ger honom illusionen av frihet. Det visade sig att stackarn var helt utsvulten, han hade blodsockerfall så det small om det. Antagligen mådde han så dåligt att han inte ens kände av hungern. Det händer mig ofta, och äpplet brukar ju falla nära trädet sägs det. Efter en lunch som intogs 30 min tidigare än vanligt var Elton sprudlande glad, sket och somnade helt utan knussel. Härliga unge!

Kommentarer
Postat av: Cissi - mamma till Emma och gravid med smurfen

Skönt när man äntligen kommer på vad som felas! Känner igen det där med att bli så hungrig att man inte känner att man är hungrig!

2012-08-21 @ 14:26:55
URL: http://nastanperfekt.blogg.se
Postat av: Cissi - mamma till Emma och gravid med liten

Jag med! Oh Emma med, men den var rätt läskig... ;)

2012-08-22 @ 13:58:20
URL: http://nastanperfekt.blogg.se
Postat av: Erica

Så härligt att du fortsätter att skriva! Det var lite sorgligt när du slutade där ett tag, haha. Fast jag har känt likadant ett par gånger och sen kan jag ändå inte hålla mig:) för som sagt, man vill ju minnas ALLT! Trivs ni fortfarande i huset? Vore superkul att ses nån gång, fast ni kanske har fullt upp i vardagen:)

Kram

2012-08-22 @ 23:41:21
URL: http://Ericaas.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0