Äntligen hemma

Det var så underbart att komma hem igår. J kom och hämtade oss på centralen.. vilken lycka det var att se honom stå där på perrongen, Elton blev helt till sig. Väl hemma blev det kramkalas som heter duga, pappagris-fasonerna satt helt klart i ;). Bästa J hade storstädat hela huset och adventspyntat, man skulle nästan kunna tro att han väntade besök av Knugen och Silvia. Gissa om vi kände oss efterlängtade ♥
 
Efter en hel eftermiddag med familjemys somnade E sött i sin säng. Jag och J parkerade oss framför tv´n med lite glass och ett avsnitt av Sons of Anarchy. Sen fick även jag krypa ner i min egna, renbäddade säng. Helt underbart! Det blev dock en tidig morgon eftersom jag skulle upp och köra J till jobbet, för att kunna ha bilen. (o)lägligt nog har J julfest med jobbet just idag, så vi får försöka klara oss utan honom. Det var lite gruvsamt att köra här måste jag säga, och med en annan bil dessutom. Att börja med att puttra omkring i Mora med mammas lilla bil var nog en bra start ;)
 
Måste säga att jag är så himla glad över att det här med körkortet blev av just precis nu, hade inte kunnat bli bättre. Inte bara för att det är bekvämt att ha körkort.. Det var även bra för mig att få den här pausen från att vara föräldraledig. Visst trivs jag med att "husmora" här hemma, men det har jag gjort i 1,5 år nu, och det var dags att jag fick göra något för min egen skull. Dom här veckorna har varit intensiva och slitsamma, men jag har njutit av varje minut :). Nu när jag är hemma igen känns det som jag ser tillvaron i ett helt nytt ljus, är inte lika hemmablind och känner mig motiverad till att göra saker. Hamnar jag i samma känsla framöver så ska jag minnas detta och unna mig något litet projekt igen :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0