Gårdagens läkarbesök

I och med att jag skulle träffa samma läkare som sist var inte förväntningarna skyhöga precis. Skillnaden var att jag denna gång var inställt på det och hade bestämt mig för att inte bli upprörd. Innan jag åkte hade jag kommit till ro med tanken på att få behöva ta beslutet på egen hand, utan någon vettig rådgivning. Jag kände att jag varken hade tid eller lust att dra igång någon cirkus, tiden som är kvar vill jag i lugn och ro få fokusera på att förbereda mig på det som komma skal. Inte bra förlossningen, utan även livet med två barn. Visst, det kändes inte så kul att behöva välja snitt på enbart dom grunderna, men det fick bli som det blev kände jag. Det viktigaste är att jag kan bibehålla en positiv inställning och min själaro.
 
Under samtalets gång insåg jag ganska snabbt att det skulle bli som jag befarat. Det är svårt att förklara, men det går verkligen inte att få något vettigt ur den där läkaren. Hon känns ungefär som en pårökt politiker, lyckas slingra sig förbi allt utan att egentligen få fram något vettigt.. "hmm.. (lång paus).. jag tror inte.. (lång paus)... fast.. (lång paus)... om man... (lång paus)... mjao". Det är rätt fachinerande faktiskt. Kan ärligt säga att jag inte fått ett enda svar som har med sfinkterrupturen att göra, däremot lever hon ut lite när vi pratar om mina sammandragningar. Det är tydligt att hon känner sig mer bekväm inom det området.
 
Överraskande nog lyckades hon (i slow motion då givetvis) komma fram till att hon inte var kapabel att hjälpa mig. Jag blev ordentligt paff när hom övergav sitt hummande och kom in på det, hade nästan somnat vid det laget. Hon skickar en remiss till KS så jag får komma och träffa en förlossningsläkare där istället. Troligtvis blir det efter jul och nyår, vilket innebär att jag kommer vara runt v 32. Känns kanske något tight, hade gärna haft det avklarat tidigare. Jag löser det genom att vara inställd på snitt tills någon lyckats bevisa att det motsatta är bättre, det är ju troligen där vi kommer hamna oavsett. Det känns bra så.
 
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
 
När jag väl kom hem väntade en riktigt mumsig helgmiddag (J är ledig idag). Jag lade en fläskkarré i lergrytan redan strax efter 10 på morgonen, som sedan fick gona sig på låg värme hela dagen. Riktigt smarrigt.
 
Lilla E var så trött redan efter middagen.. När det väl blev dags för välling och sängen verkade han väldigt tacksam. Jag och J gick också och lade oss tidigt, tog med datorn och såg ikapp alla avsnitt som hittills visats av julkalendern. Bra måste jag säga!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0