Ur slag

Min kropp har gått i strejk, så känns det just nu. Sjukt trist att blogga om att man inte rest sig ur soffan, men så är det och därför har jag låtit bli. Jag tror det är den nya nattrutinen i kombination med näringsproblemet som tagit knäcken på mig. Det är trist eftersom nattningarna trots allt går väldigt bra, Elton somnar själv i spjälsängen utan knussel. Han är verkligen så duktig, problemet är bara att han fortfarande vaknar 4-5 gånger per natt och vill äta. Jag sätter mig på sängkanten och ammar honom, sen lägger jag tillbaka honom i spjälsängen. Inga problem det heller, men min nattsömn blir fortfarande helt sönderhackad. Har varit så trött i några dagar att jag känt mig febrig, och så fort jag reser mig upp har jag fått blodtrycksfall och behövt sätta mig igen. Jag avskyr att inte ha ork. Idag känns det lite bättre. J tog upp E imorse, så jag fick sova lite extra.

Vi kommer fortsätta köra på detta i ett par veckor nu ändå, jag är inte redo att ge upp än. Förhoppningsvis behöver han vänja sig vid det nya. Att han ska börja sova hela natten känns ganska avlägset just nu, skulle han bara vakna 2 gånger blir jag nöjd. Tydligen sov jag själv inte en hel natt under mitt första levnadsår, min bror däremot började med det bara efter ett par veckor. Hur kan det vara så olika? Vad beror det på?

Kommentarer
Postat av: Cissi

Visst är det orättvist! Hyser all förhoppning om att barn nummer 2 kommer sova hela nätter för att kompensera storasyster... ;)

2012-02-19 @ 12:00:05
URL: http://cissiochkampenomlyxen.blogg.se/
Postat av: Maria T

Vill han ha mat varje gång han vaknar?? Kanske fungerar att bara ge honom nappen och få honom att somna om, tillslut kanske han lär sig att inte vakna... Så har jag gjort med min lilla och han sover nu hela nätter :)

2012-02-19 @ 12:03:14
URL: http://oliverspock.blogg.se/
Postat av: Anna - Gustavs mamma

Usch, stackare! Jag hoppas ni kommer till rätta med allting, särskilt maten! Utan energi blir allt mycket jobbigare. Sömnen för Elton kan ju ta ett tag.. de gör ju helt som de vill.

Vi har lite samma problem där, nätterna är hemska just nu och mitt huvud bultar konstant. Men det är bara att härda, ljusstunderna är fler och snart är de inte bebisar längre!

2012-02-19 @ 13:26:12
URL: http://anaan.blogg.se/
Postat av: Tove mamma till Viggo<3

Jag vet inte men det kanske kan hjälpa att testa ge ersättning på kvällen? Viggo har fått prova det nån gång och då har han sovit i minst 6 timmar i sträck. Vet att många andra kör på den metoden varje kväll.



Hoppas du får sova ordentligt snart! Kram

2012-02-19 @ 14:24:25
URL: http://tviv.blogg.se/
Postat av: Angelica - Mamma till Moa

Moa är ju 11 månader och sover inte hela nätterna ännu. Fram till nu så har hon sovit väldigt dåligt. Senaste tiden minst 10 uppvak. Men nu när vi slutat med mat på natten så har hon de senaste 3 nätterna vaknat 2 ggr :)

Kanske de kan bli bättre för er när han blir större och inte har samma behov av mat på natten? Och att han inte vaknar då för mat?



Förstår att ni är trötta, man blir helt slut så de är sjukt :(

2012-02-19 @ 16:24:49
URL: http://mariaangelicasofia.blogg.se/
Postat av: Ann-Helen

Jag vill först poängtera att jag själv inte har någon erfarenhet med det här med barn, men på en annan sidan läste jag att dom kommit på att barnet sov bättre/ iallafall längre innan första amning om mannen i huset gav sista målet mat med flaska. Det var nånting om att barnet då åt "färdigt" och inte saknade bröstet på samma sätt. Ja nånting sånt var det iaf! ;) Kanske kan vara värt att prova.



Ta hand om dig! Kramar!

2012-02-19 @ 18:24:42
URL: http://annhelen.blogg.se/
Postat av: Åsa H

Krya på dig Millan! Ibland tar orken helt slut, men rätt vad det är är man på fötter igen.



Kramar! <3

2012-02-19 @ 21:08:48
URL: http://asahall73.wordpress.com
Postat av: Jennie-Inredningsglad småbarnsmamma

Min dotter har ganska nyligen börjat sova hela nätter. Hon sover i eget rum i egen säng. Sonen vaknar för det mesta 1-2 ggr.Han sover i vårt rum i egen säng. Däremot så även om Elton kanske kommer vakna på nätterna ett tag till så blir det ju lättare med tiden. Så har det varit för oss i alla fall. Tex när man börjar med välling kan man turas om att mata eller att barnet själv börjar hålla flaskan så att man bara behöver ge den till barnet. Vi laddar en flaska innan vi lägger oss och ställer i kylen. När han vaknar behöver vi bara värma den och ge den till honom =) Lycka till och försök att sova ikapp när du har tillfälle och att äta något ordentligt. Kram

2012-02-20 @ 07:31:35
URL: http://kampan.blogg.se/
Postat av: Ann-Helen

Sv: Hoppas du fick sova bättre inatt!



Jag har faktiskt använt helt vanligt skrivarpapper. Funkade kanon. Tror att om man välher ett tjockare papper att det kan vara svårt att vika såpass små lopppor.

2012-02-20 @ 09:09:37
URL: http://annhelen.blogg.se/
Postat av: Sophy - Mamma till Ozzy.

svar: Usch nä, jag kan inte gå när han sträcker sig efter mig. Jag hatar att lämna honom, han känner ju inte fröknarna :S



Som extra energi är det säkert kanon, men mätthetskänslan ersätter det nog inte (inte på mig iaf). Tänker då på folk som bara dricker sånt :S

2012-02-20 @ 12:24:32
URL: http://minbebis.com/blogg/sophys/
Postat av: fia

håller med de andra kommentarerna - ni kanske ska prova med ersättning på kvällen, han kanske är hungrig.



eller så är det bara en växtperiod..

kämpa på!

2012-02-21 @ 09:06:56
URL: http://sandstedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0