Drönardag

Egentligen hade jag planerat att städa och fixa idag. Det hade jag igår också, men då åkte vi hem till Malin istället. Mycket roligare. Idag får vi se om jag lyckas samla tillräckligt med energi för att göra något. Var uppe och trilskades med lillfisen hela natten. Tänkte att jag skulle vara envis och inte ha honom i vår säng. Han har inte något problem med att jag lägger honom i hans, problemet är att han vaknar heeela tiden fortfarande. Varje gång vill han upp och äta också, fast han egentligen inte är hungrig. Sen går det bra att lägga tillbaka honom. Han verkar vara extremt lättväckt. Jag får svårt att somna själv eftersom jag inte hinner komma till ro mellan det att han somnar och vaknar, och då märker jag att han ofta vaknar om J till exempel hostar till. Ska bli intressant och se vad som händer när han får ett eget rum. Tills dess får det nog blir som det bli tror jag!


Kommentarer
Postat av: Miriam

Öh jag vet precis hur du känner. Får ångest när jag läser andra mamma bloggar om hur deras barn sover på nätterna i sina egna sängar. Mitt sover också på natten, men hon vaknar också och ska äta, napp funkar inte och inte är hon heller hungrig utan ska mest snutta lite. Att få henne att suga på en napp hade ju varit något, men hon bara spottar ut den. Sen så vaknar hon för minsta lilla ljud, knappt jag vågar andas inne i sovrummet. Och så fort hon läggs i sin egna säng så är det precis som att hon märker direkt att vi inte ligger brevid, och då sover hon inte längre för det. Jag måste ochså få in rutiner, hon somnar vid 21 men inte i sin egna säng. Måste ta mig i kragen och börja lägga henne där istället för att vagga henne i sin babysitter som jag gör nu och sedan lyfter över henne till oss. Nej nu vill jag sova skönt i min egna säng, även om det är gosigt att smyglukta på hennes huvud när hon ligger där brevid och sussar så sött.

Eftersom vi bor i hus och har sovrummet på övervåningen så gör det inte saken bättre, har inget babylarm och måste införskaffa det innan vi kan börja lägga henne i sin säng, eftersom vi håller till på nedervåningen där vardasrummet är så hör man ju inte henne.



Men vi ska klara detta, du peppar mig som fan! HAHA att jag inte är ensam! Snart så sussar nog våra tutt-ungar också hela nätter i sina egna sängar :) Jag har hopp om när Isa börjar äta lite mer regelbundet av mat, så man kan ge henne ett mer mättande mål som gröt eller något innan sängen det hade varit något det.



Jo vi fixar det här! Pepp pepp / Trött mamma nummer 2

2012-01-23 @ 16:22:04
URL: http://bambissyrra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0