Älskar att komma på nya knep..

Knappt så jag tror det själv, men idag har jag och Elton haft en lyckad bakning. Jag lyckades sakta men säkert lura honom att somna i vagnen. Första månaderna sov han nästan jämt i vagnen inne, sen fungerade det plötsligt inte längre, och nu har vi inte testat på länge. Jag började med att ha honom på armen medan jag förberedde lite, sen lät jag honom sitta upp i vagnen. När han började gnälla lade jag honom ner och startade elvispen, det var effektivt. Lagom till att kakan skulle in i ugnen tappade han tålamodet, men då hade jag ju tid att vagga honom en stund. Efter det sov han en stund medan jag gjorde klart och städade köket. Kan inte minnas när jag fick stå i köket utan grin sist, kändes toppen!

Att ha honom sovandes i vagnen i hallen var väldigt bra. Hallen är det tystaste rummet på dagarna, där finns inga fönster. Det kan låta lite i dom andra rummen eftersom vi har en förskola nedanför.


Kommentarer
Postat av: Cissi

Grattis på namnsdagen ;)

2012-03-07 @ 17:58:48
URL: http://cissiochkampenomlyxen.blogg.se/
Postat av: Hanna- Mamma till Alexander

Toppen där sussar han sött :)

2012-03-08 @ 22:11:27
URL: http://imm0rtelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0