Här följer en massa dravel

Jag vet inte hur många blogginlägg jag påbörjat dom senaste dagarna utan att fullfölja det hela. Egentligen finns det mycket att blogga om, men jag känner mig splittrad och ofokuserad. Det var ett av inläggen i helgen som jag publicerade, sen 5 min senare frågade J vad det var jag hade lagt upp egentligen. Jag hade lyckats göra copy-paste på flera ställen, samma rader stod både två och tre gånger. Det var ingen ordning alls i texten. Tur att J var med så jag kunde rätta till det snabbt ;). Känner dock att jag redan svävat iväg i tankarna några gånger bara under tiden jag skrivit detta, så vi får väl se hur slutresultatet blir. Jag kör bara på helt enkelt, behöver det om jag ska komma loss ur den här lerpölen.

Tror det handlar om att jag egentligen känner att jag har mycket som hänger över mig, men som jag inte kommit mig för med att ta tag i. Då blir det att jag bara går och kliar mig i huvudet en hel dag, utan att göra vare sig det jag har lust med eller inte. Korkat.
Så vad är grejen? Joo men vi får ju huset på fredag (WEEEE).. Tanken var att vi skulle börja packa lite nu i helgen. Sen var vi så sjukt trötta, trots att vi fick sova. Fick liksom inte tummen ur på hela helgen, istället såg vi nästan hela säsong två av Sons of Anarchy. Rätt trevligt, bara inte rätt läge egentligen. Sen blev det plötsligt måndag, och på måndagar känner jag mig alltid lite.. hittar inte rätt ord.. oskärpt? Rutinerna rubbas under helgen, sen tar det någon dag att komma i takt. Jag trivs bäst när jag lever livet efter en punktlista. THAT'S IT.. Jag skriver en lista..

  • Börja packa flyttlådor
  • Fixa fast telefoni och bredband
  • Ställa Elton i kö till förskola
  • Luska ut vilken som är den bästa förskolan i området? Eller ska jag ställa honom i kö till alla? Är det lättare att bara bli gravid igen och skjuta upp problemet?
  • Skriva in Elton på nya BVC
  • Köpa färg och annat för att måla trappen. Eller har du redan gjort det Älskling? Har ett vagt minne av att du hade varit på färgaffären..
  • Bestämma hur vi ska måla stolarna, och köpa grejer till det.
  • Lista ut varför Gladton är Gnällton idag, har han blivit förstoppad av den nya maten? tanden?
  • Tvätta undan
  • Försäkra huset. Check.. det gjorde jag i fredags. Känns skönt att få börja med en bock.


Kommentarer
Postat av: Anna - Gustavs mamma

Haha, känner igen det där med att vara lite ofokuserad. Särskilt på måndagar. Som att man behöver vila upp sig efter helgen. Så är det här, vi drar mest runt och fixar smågrejer, sedan på tisdagen drar veckan igång.



Kul att ni får huset nu! Säkert tusen sker att göra och tänka på, men kul! Det såg ju enligt bilderna ut att vara rätt inflyttningsklart vilket är skönt!



En liten parentes, hur reagerar Elton på maten? Gustav har nu pressat fram sitt livs första fasta massa, och om han kämpade. Han blir väldigt kinkig då det skall ut, kanske samma för Elton? Skall ge mig på att fixa något riktigt mjukgörande till honom, katrinplommonröra kanske :)

2012-03-26 @ 14:47:37
URL: http://anaan.blogg.se/
Postat av: Tove

Flyttar ni långt? Är det därför ni ska byta BVC? Känner också pressen inför flytt men vi har ju en månad kvar lite drygt. Jag har packat en halv låda!

2012-03-26 @ 15:31:38
URL: http://tviv.blogg.se/
Postat av: Hanna- Mamma till Alexander

Åh nu börjar det närma sig :) spännande! Kram!

2012-03-26 @ 15:45:13
URL: http://imm0rtelle.blogg.se/
Postat av: Carro

Det är så jobbigt när man har massa att göra å sen blir de bara inte gjort, fy vad jobbigt de är :((( Kul att ni flyttar hit snart, då måste vi ju ses :D

2012-03-26 @ 17:03:23
URL: http://blomqvistcarro.blogg.se/
Postat av: Emelie-mamma till Wilde

Wilde blev förstoppad av banan, alltså banangröt så den har vi tagit bort helt. Kör på endast mild havregröt.



Haha tanken att bli gravid igen för att skjuta fram problem har även funnits i mitt huvud haha ;)

2012-03-26 @ 19:01:35
URL: http://ebrathen.blogg.se/
Postat av: Jennie- Inredningsglad småbarnsmamma

Ibland behöver man en lista för att styra upp saker=)Ha en fin dag! Kram

2012-03-27 @ 06:44:28
URL: http://kampan.blogg,se
Postat av: fia

"lättare att bli gravid igen" .. haha! du är för go!



men tack för påminnelsen, ska också ta tag i dagis plats. när ska Elton börja? Oden får faktiskt börja i okt, men inte full tid..

2012-03-27 @ 11:19:33
URL: http://sandstedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0