Längtan efter frisk luft

Idag har vi en riktig innesittardag. Inte för att vi brukar vara ute på så överdrivet mycket om dagarna, men någon vända till affären brukar det i alla fall bli. Idag är det i alla fall molnigt ute, så det känns inte lika hemsk att sitta inne. Den senaste tiden har jag faktiskt längtat efter att vara ute. Det måste vara det bästa med att bo i Sverige.. när våren väl kommer uppskattar man det verkligen. Jag hinner alltid glömma bort hur underbart det känns, blir lika överraskad varje år.

Egentligen längtar jag efter naturen på riktigt. Det pratade jag och J om när vi satt i bilen på väg till Mora nu sist. Att bara åka ut till ingenstans, andas frisk luft, och hur man än lyssnar hörs bara naturliga ljud. Det var länge sedan nu. Vi brukar alltid se till att komma iväg några gånger per år, men förra året när jag var gravid blev det ingen tripp. I sommar, då jäklar!

J lurade i alla fall med sig sin mamma till Njupeskär när vi var i Mora. Jag stannade hemma med Elton. Vi bestämde att vi ska dit igen i sommar allihopa, tror det är roligare då också!


Kommentarer
Postat av: Madde

Jag vill bara att du ska vara medvetan om att om man söker på Nypefjäll, så är din blogg enda träffen ;)

2012-03-08 @ 16:13:48
Postat av: Madde

Sveriges högsta vattenfall och ingen träff!! Haaaaahahaha

2012-03-08 @ 16:16:39
Postat av: Cissi

Härligt! Tror att man är formad av sin uppvät, har också ett väldigt behov av frisk luft och natur

2012-03-08 @ 16:50:38
URL: http://cissiochkampenomlyxen.blogg.se/
Postat av: Camilla - Vardagslycklig

Madde: Haha, jag blev vilseledd av friluftsnisse själv som hade lagt bilderna i en mapp döpt till Nypefjäll. Njupeskär heter det tydligen ;)

2012-03-08 @ 18:24:56
URL: http://vardagslycklig.blogg.se/
Postat av: Angelica - Mamma till Moa

Va fint de är där!

2012-03-08 @ 19:14:08
URL: http://mariaangelicasofia.blogg.se/
Postat av: Sarah

Njupeskär är helt underbart vackert, varit där mycket. Lika fantastiskt vinter som sommar! :)

Kram

2012-03-08 @ 21:46:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0