Nedtrappning påbörjad

Jag kan med glädje berätta att jag nog inte ammat hälften så mycket idag som jag gjorde igår. Någon dans på rosor har det inte varit, men det förväntade jag mig inte heller. Problemet är att han har svårt att koppla av utan bröstet när han ska sova middag, annars går det bra. Jag testade även ett jättebra tips jag fick från Louise igår, att blanda ut gröten så det blir mer som välling.. klockrent, Elton åt en halv flaska. Han har aldrig ätit så mycket av något, förutom bröstmjölk då såklart. Jag vill ändå att han ska vänja sig vid att äta riktig gröt, så han fick lite innan han gick och lade sig.

Nu håller vi tummarna för att natten går bra, att jag behöver sova är en underdrift. Känns som jag går på reserver som inte finns. Fast jag vill inte att han sover hela natten än, det skulle inte mina bröst klara. 1 gång får han gärna vakna :)

Bästa killarna mitt i kvällsbestyren..


Kommentarer
Postat av: Emelie-mamma till Wilde

Hoppas de blir bättre natt inatt för er. Förstår verkligen inte hur du orkar.

Kram på er

2012-03-13 @ 21:06:19
URL: http://ebrathen.blogg.se/
Postat av: Fia- mamma till Edison

Heja på, hoppas sköna nätter väntar runt hörnet! Vi borde påbörja projekt låtablivällingpånätterna här men det får vi ta när lilleman är helt frisk och äter bra på dagen!...

2012-03-13 @ 21:19:29
URL: http://airyfairy.blogg.se/
Postat av: Hanna- Mamma till Alexander

Härligt att det gått åt rätt håll i natt :)

2012-03-14 @ 10:07:50
URL: http://imm0rtelle.blogg.se/
Postat av: Louise

Åh vad bra! Tyckte också det var smart av min kompis som rekommenderade det o vi hade nog gjort lika men nu äter hon välling på kvällarna så det behövs ej här. Hoppas han sov lite mer sammanhängande.

Boken somna utan gråt tror jag tar upp lite om nattamningar o barn som vaknar ofta. Jag köpte den på maxi på rea o tyckte den var jättebra. Nu var det ett tag sen jag läste den så kmmer ej ihåg exakt men den rekommenderar jag att läsa om man vill ha lite tips ang nattsömn osv :-)

2012-03-14 @ 19:23:33
URL: http://lollo83.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0