Körkortsstatus

Jag fick mig en riktig rivstart på körskolan. 6 lektioner på 2 dagar, inte så lite det inte. Jag var så nervös när jag satte mig framför ratten, hade inte övningskört på typ 8 år. "Eehh.. koppling.. öhhm.. växel.. Ehh", fy tusan. Lite ringrostigt var det allt, men jag kom snabbt in i det. Innerst inne tänkte jag att det trots allt skulle gå bra, men det gick ändå mycket bättre än jag förväntade mig. Känns nästan inte som att det faktiskt är JAG som kör, hehe.

På sista lektionen idag sa läraren att jag inte behöver fler lektioner i nuläget. Jag har koll på det mesta, men behöver få körvana så jag känner mig bekväm och avslappnad. Kändes väldigt skönt att höra. Nu ska jag köra med mamma och pappa i några dagar, och plugga teori såklart. På torsdag är det halkbana, sen risk 1:a på fredag. Då har bästa J hunnit komma också, weee.

Nu sitter jag, mamma, syskonen och svägeskan och ser på Breaking dawn part 1 för att ladda inför premiären av part 2, midnattspremiären. Jag som har problem att hålla mig vaken på bio "vanliga" tider. Får ladda upp med en massa godis så kanske jag får se halva i alla fall ;).


Kommentarer
Postat av: Carro Blomqvist

fan, skulle tagit en intensivkurs alltså...

snart har du körkortet : )

2012-11-13 @ 23:51:10
URL: http://glashusbloggen.blogg.se/
Postat av: Tove, mamma till V och lillasyskon på G. <3

Duktiga du! Snart sitter du där med ett körkort i handen! :) åh breaking dawn.. Jag får se den först på söndag! ;(

2012-11-14 @ 05:11:38
URL: http://Toves.blo.gg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0