En dag hemma

Det är bra att åka bort då och då, blir så mycket skönare att vara hemma då! Vi kom fram som vi skulle igår, med väska och allt. Den där sonen jag har är en riktig slarver, han glömde vår väska på tåget när vi åkte till Mora ;). Bådas vår packning låg där, men som tur var hade jag lite nödproviant i skötväskan. Mamma och svärmor gav sig ut på jakt och lyckades lokalisera den. Den hade åkt med tåget vidare, men dom skickade tillbaka den så vi kunde hämta upp den samma kväll. Tåg i Bergslagen, vilken service. Där har SJ något att arbeta mot!
 
Den här dagen har jag och Elton spenderat med att bara komma ikapp med lite av varje. Tvättat och haft storkok. Jag gillar att ha hela veckans luncher planerade i förväg, blir så mycket enklare om man slipper tänka på det varje dag. Då är det bara middagen som ska planeras, och den är J ofta involverad i. Vi gick till affären och köpte ett storpack köttfärs som fick bli en sats med köttfärssås och en med köttfärspanna. Så nu är frysen full med mat till mig och E.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: hanna - mamma till milton

kanske en novis fråga men fryser du in mat i glasburkarna? jag trodde inte det gick :P

Svar: Det går alldeles utmärkt så länge man inte fyller upp burken för långt. Upp till själva "avsmalningen" brukar bli lagom :)
Vardagslycklig

2012-10-23 @ 20:21:09
URL: http://www.hannasfotoliv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0