Känslan av att kunna erövra världen

"Jag har märkt att det vissa dagar är extra
enkelt att vara mamma. Andra dagar är det
som en vandring i meterhög snö, med
vinden piskandes i ansiktet."
Ur Barnliv av Katerina Janouch.
 
Kunde inte sagt det bättre själv, den kvinnan vet!
Just nu känns det som att jag skulle kunna erövra världen, på riktigt. Elton vaknade upp efter middagsluren med en helt annan inställning till livet. Jag börjar nästan misstänka att han läst bloggen i smyg och fått sig en tankeställare. Skulle inte förvåna mig, han är klipsk den ungen. En hel eftermiddag utan minsta lilla antydan till skrik, gnäll eller kläng, inte ens sista timmen innan läggdags. Herregud, det är ju till och med mer än man rimligtvis kan begära av en liten ettåring. Vi har suttit på golvet och lekt i timmar. Tror knappt att E märkte att jag satt med, han drog fram alla sina saker och hade så kul. Jag satt med mest för att kunna titta på honom, och bara njuta av situationen. 
 
Finns inte en antydan till missnöje i den blicken!
 

Ett långkok har vi hunnit med också. Dillkött med kokt potatis, så ljuvligt gott! E var nöjd och glad även under tiden jag lagade mat. Han alternerade mellan att se på från stolen och att leka på golvet. Inga problem alls! Resultatet av matlagningen var han tyvärr inte lika nöjd med som jag, det var ju liksom inga fiskbullar precis ;). Av någon anledning har han alltid haft lite svårt för bitar av kött, även om det bara handlar om små tärningar. Vi testade både med och utan såsen, varken köttet eller potatisen dög. Ärtorna petade han däremot i sig, samt några morotslantar från buljongkoket. Det satt han och pillade med under hela tiden jag städade köket, tillslut hade han fått i sig lite kött och potatis av bara farten. Han fnös av obehag varje gång "fel" bit råkade slinka in i munnen, så jag hörde.. hehe.
 
I teorin borde ju dillkött och potatis vara en väldigt barnvänlig rätt. Milda, lena smaker, och det möra köttet drar man ju bara isär till småbitar. Ett tips till alla er som inte har vegetarianer till barn :)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mamma Agneta

Är du säker på att det är rätt barn. Tycker inte han är sig riktigt lik på bilden. Kan det ha blivit en förväxling på Åkermyntan? ;-D Kram på er.

Svar: I så fall låtsas vi som ingenting, jag trivs med den här ungen.. Haha. Nej fyyy vad hemskt, Elton är underbar precis som han är ;)
Vardagslycklig

2012-10-09 @ 22:18:52
Postat av: Mamma Agneta

Sannerligen. Världens finaste lilla kille.

2012-10-09 @ 22:43:15
Postat av: Louise

Så söt! Tack för tipset ang dillköttet!

2012-10-10 @ 19:03:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0