Tusan

Min mobil tvärdog idag, snyft. Inte helt oväntat, den har varit på gång ett tag. Det har kommit både vattenskvättar och flytande alvedon på den, säkert något mer också som jag inte vet om. Har tänkt i två dagar att jag ska lägga över alla bilder och dylikt, men nu är det som det är. Den är mitt huvudsakliga bloggverktyg, så det kommer bli svårare att få upp inlägg innan det är fixat. Har en gammal mobil liggandes, men jag måste in till jobbet och aktivera ett vanligt simkort för att kunna använda den. Tills dess är jag helt mobillös, dvs handikappad ;).
 
Men det har inte varit en dålig dag för det..
 
Nu är jag ännu mer säker på att det var Eltons sviktande matlust som ställde till problem med humöret. Jag borde ha knäckt koden tidigare.. i 95% av fallen har det alltid varit mat som varit boven med den ungen. Från att ha varit ett mer eller mindre, ständigt missnöjd spädbarn, levde han ut samma dag som jag slutade amma och började ge honom "riktig" mat. Och nu när han var sjuk försvann matlusten och magsäcken krympte. Egentligen så har han nog fått i sig för lite mat ett bra tag, sen han blev mer kräsen. Det var över en månad sedan jag och J pratade om det.. att det var så konstigt att han börjat vakna vid 4-5 på morgonen från att ha kunnat klara sig till 7 utan välling.
 
Idag åt han en rejäl lunch bestående av fiskbullar, mos och riven morot.. favoriträtten. Den portionen hade i princip räckt åt mig ;). 2 timmar senare vaknade han upp från middagsvilan och var helt tvärgrinig, kastade sig på golvet och grät så fort jag satte ner honom. Testade att ge honom mellanmål tidigare, och ett rejält sådant. Leverpastejsmörgås och en halv banan åt han glatt, och med det i magen har han varit världens nöjdaste hela eftermiddagen. Tänk vad enkelt det hade varit om man hade haft facit innan :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0