När dagen börjar mindre bra

Vissa dagar får man helt enkelt en dålig start, idag var en sådan dag. Egentligen kan man säga att det hela började igår. Istället för att gå och lägga mig tidigt satt jag uppe och lurpassade på en Tradera-auktion, en skaljacka till Elton. På grund av klantighet och kass uppkoppling lyckades jag missa den i sista sekunden.
 
Nåja..
Gick och lade mig och somnade snabbt. E vaknade vid 4-snåret för välling och torr blöja, vanligtvis vaknar han runt 5-6. Dessvärre kunde jag inte somna om direkt. Det sista jag tänkte innan jag väl somnade om var "om 30 min ringer J´s väckarklocka". Klockan ringde och efter några snoozningar masade sig J upp. Då vaknar E, inte helt oväntat.
 
Nåja..
Yrvaket reser jag mig upp och halvsnubblar mot E´s rum. På vägen ser jag att dörren till "lagerlokalen" är öppen. Tänker förutseende att jag ska stänga den, så E ska kunna röja fritt medan jag klär på mig. PANG säger det när J´s "träningsmokafjong" rasar från dörrkarmen, rätt ner i skallen på mig.
 
 
")#&/#"%" Nåja...
Efter att jag högljutt beklagat mig några sekunder till J som befinner sig på nedervåningen, skakar jag av mig irritationen och hämtar vår lilla solstråle. Vem kan vara sur i ett sådant sällskap? ;). Då ropar J "skulle du kunna ta mitt lipsyl i jeansfickan och kasta ner det för trappen". "Självklart" svarar jag och trippar (drullar) in i sovrummet. BANK säger det när jag slår knänerven i hörnet på sängen.
 
 
Jag vrålar lite högre än jag verkligen behöver, sen gråter jag några ilskna tårar i en kudde. J kommer upp och klappar om mig i exakt 30 sekunder innan han måste rusa.
 
Nåja...
Rycker upp mig själv och tar med mig Eltis ner för att äta frukost. Ger honom en skål havregrynsgröt med banan, sista havregrynen dessutom. Nu hade turen tydligen vänt.. Sen ser jag något som jag borde ha sett redan igår kväll...
 
Ostkåpan.. bland den rena disken. Osten var alltså slut. Hårdbröd med smör skulle alltså bli min frukost. Inte nog med det. När jag står där uppgiven ser jag Eltons tomma barnmatsburk från igår stå på diskbänken..
 
 
"Från 15 mån".. Jahapp, då har man förgiftat sin son också. Det var ju typiskt.. inte undra på att han åt så glatt.
 
Nåja..
Han verkade opåverkad. Jag hittade ett kokt ägg i kylen som fick agera pålägg, och efter en kopp kaffe kan jag nu se det komiska i situationen ;)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Ligger i soffan, sliten och eländig. Tittar in på din blogg, känner mig genast lite piggare. Tack för att du förgyller min vardag med dina härliga betraktelser. Vi har det bra bra egentligen, eller hur. Ses snart. Kram.

2012-09-24 @ 10:58:08
Postat av: Jane

Dålig start, på en måndag och allt ;)
Det där med barnmaten va väl en värdslig sak ändå ;)

2012-09-24 @ 11:45:37
URL: http://janeoh.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0