Vantar och mössa, check!

Elton tyckte det var helt ok att shoppa vantar, men att jag började kolla vidare efter en mössa var inte alls lika poppis. Han har en tendens att göra sig av med allt han får på huvudet genom att kasta ner det från vagnen när vi är ute. Han förbrukade till exempel 4 olika solhattar under sommaren, och som ni vet var det ju knappt sol ;)
 
 
Det var lite svårt med storleken på mössan. Den vi testade först satt helt perfekt och skulle antagligen blivit på gränsen ganska snart. Istället fick det bli en väldigt pösig 52/54. Ska testa i lugn och ro här hemma och se hur det känns.
 
 
Kunde inte låta bli att skratta när E testade denna mössa. Jag tänkte att den skulle vara praktiskt som gick ner för öronen och allt, men det var verkligen inte hans stil. Det hela förstärktes av att han såg lite smågrinig ut också.. ;). Framkommer inte fullt ut på bilden.
 
 
Vi kom hem lagom till lunchdags. Elton hade falukorvsrester med pasta och blomkålsmos. Jag fick köra en skåprensning som bestod av en sallad med spenat, sojabönor, hårdost, äpple och solrosfrön. En riktigt lyckad liten anrättning måste jag säga, älskar fruktiga sallader. Till det slevade jag i mig en skål med kvarblivet blomkålsmos.

Kommentarer
Postat av: Cissi - mamma till Emma och smurfen

fin mössa! ;) Får se om den får sitta på längre.. med mössor har vi samma "problem" med Emma som vi hade förra året - att få av dem när hon är inne/det är sol osv.. ;)

Svar: Det var Emma det ja, haha. Då har ni i alla fall inte problemet att ni måste köpa nya mössor hela tiden ;)
Vardagslycklig

2012-09-21 @ 14:38:18
URL: http://nastanperfekt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0