Dagen

Dagens utflykt gick lika bra som gårdags gick dåligt. Det kändes inte alls som resan tog långt tid, fast det faktiskt nästan blev 1,5 timme enkel från från dörr till dörr. Oavsett var det lätt värt det! Väldigt trevligt hade vi, trots att både Elton och Alexander var jättetrötta. Erica gjorde mumsiga pannkakor och jag tror vi nästan lyckades få i oss en dubbel sats, haha. Elton åt som en skogshuggare och klarade sig sedan till middagen utan mellanmål.
 
Det var skönt att vi kom hemifrån lite idag. J har en riktigt tung vecka på jobbet och är borta från morgon till kväll, och då blir det lite extra slitsamt att bara vara hemma. Det går väldigt bra att vara själv med barnen, men det blir intensivt. Sakta men säkert hittar jag nya strategier för att ta mig igenom olika situationer, för även om Debbie mest sover på dagarna så kör det ihop sig ibland. Bara att hitta tillfällen för hennes sjukgymnastik 5 gånger per dag är en utmaning. Nu har hon blivit röd i rumpan också, vilket gjort att hon behövt ligga och lufta sig massor. Önskar att jag hade mer tid att hålla henne sällskap, men det gäller att kunna hålla ett öga på lillprins-bus också ;). Idag fick hon ligga naken på en handduk på köksbordet medan jag och Elton åt middag, haha. Tur att hon är tjej, annars hade vi nog risken varit att vi fått oss ett litet stänk på blodpuddingen :P
 
Nu har jag däckat i soffan framför finalen av Sveriges mästerkock.
Vem ska det bli? Jag håller på Jennie.. Spännande!

Kommentarer
Postat av: Cissi

Inte lätt att vara hemma själv med 2 barn.. Men vad skönt att hon sover såpass mycket på dagen iaf så att man får lite egentid med storbarnet. Saknar verkligen det

2013-04-10 @ 21:44:56
URL: http://nastanperfekt.blogg.se
Postat av: Erica

Tack för idag finaste ni!! ❤❤❤

Svar: Tack själv bästa!!
Vardagslycklig

2013-04-10 @ 21:50:22
URL: http://ericaas.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0