Dags för träning

I förrgår gjorde jag 5 armhävningar på knä.. Igår hade jag träningsvärk, och idag är det ännu värre. J trodde inte på mig när jag berättade det. Förstår honom, det låter ju helt orimligt till en början. Även om det kanske inte syns, är min kropp i väldigt dåligt skick. Jag har knappt varit ute och promenerat större delen av tiden jag varit gravid, och inte hann jag återhämta mig emellan heller. Hösten innan jag blev gravid med Elton var jag i väldigt bra form, kunde springa en mil på runt 50 min. Att ha en stark kropp är fantastiskt, dit vill jag ta mig igen!
 
Till en början ska jag försöka ta mig ut på promenad varje dag, det är faktiskt helt rimligt. Att göra några armhävningar och lite planka mellan varven går också att klämma in. Man behöver faktiskt inte lägga upp värsta passet på 1 timme 3 dagar i veckan för att det ska göra nytta. Det är ingen elitkropp jag eftersträvar. Frisk och stark vill jag vara, som sagt. Testade för övrigt lite planka här om dagen också. Problemet är att jag fortfarande känner av foglossning. Hur långt tid kan det ta innan det läker tro? Är det farligt att provocera? I övrigt känner jag mig helt återställd. Har återbesök på MVC nästa vecka, får höra mig för lite.
 
Vädret är vackert så idag finns inga ursäkter, nu kör vi!

Kommentarer
Postat av: Maria- tvåbarnsmamma

Kan än i dag känna av mina foglossningar.. 1,5 år sedan sista förlossning! Jag fick rådet att ta Alvedon och träna på och blev det för olidligt skulle jag sluta., jag har byggt upp långsamt och det har fungerat bra, plankade korta stunder i början och märkte snabbt att jag blev starkare :)
Lycka till!

Svar: Vad skönt att höra, då behöver jag inte vara rädd att testa mig fram. Trodde verkligen inte att foglossning höll i sig så länge, tänkte mig mer att det skulle gå över så fort man fick upp barnet på bröstet ;)
Vardagslycklig

2013-04-07 @ 12:24:42
URL: http://mariatellebo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0