I ♥ Mima

Jag älskar dregglisar, nästan på en beroendeframkallande nivå. För det första är det självklart praktiskt i just dreggelsyftet när tänderna kommer, och har man en kräkbebis så är det ju bra redan från början. Fast den största anledningen till denna kärlek är nog faktiskt att dom är så fina. Alla vet ju hur snabbt bebisar växer, speciellt första månaderna då det är en ny storlek varannan vecka. Då är det faktiskt bra att kunna köpa neutrala tag 3, betala för 2 bodys och sedan liva upp det hela med en fin dregglis. Jag älskar att klä mina barn i mycket färger och mönster.
 
Det är förvånansvärt svårt att hitta riktigt bra dregglisar tycker jag. Dom som finns hos kedjorna är ofta sladdriga och har sömmar och knappar som ligger mot huden och skaver. Därför är jag så glad att jag hittade Mima Collection redan då Elton var bebis. Ett litet personligt företag som drivs av en småbarnsmamma. Dregglisarna är enligt min mening perfekt utformade, jag gillar att dom är lite "baggy", som en skarf. Sen är det löjligt kul att välja och vraka i tygförrådet och bestämma vad man ska ha. Jag har en så länge nöjt mig med att beställa dregglisar och nu en snuttefilt till Debbie, men det finns väldigt mycket kul. Rekommenderas starkt!
 
 
Elton 7 mån gammal, i dregglis från Mima :)
 
 

Kommentarer
Postat av: morbror micke

tycker att Elton påminner lite om Dylan på den bilden:)

Svar: Jag tycker också att dom har flera gemensamma drag :). Däremot känns det som jag har lite dålig koll på hur Dylan egentligen ser ut nu, det är så svårt när man bara ser på bilder.. längtar tills vi ses!!
Vardagslycklig

2013-05-01 @ 00:04:59
Postat av: MiMa

Vilka fina ord, blir rörd sådär gravidgråtig som jag är :) Och vilka fina barn ni har, med fantastikst fina namn :)
Kram på er!

2013-05-06 @ 11:14:23
URL: http://mimacollection.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0