Mitt nya heltidsjobb

J ringde precis från jobbet och frågade hur det var här hemma, eftersom Debbie ringt och lämnat ett meddelande på hand mobilsvar där hon grät hysteriskt. Den där mobilen har ett eget liv. Det måste ha hänt i samband med att jag köade till skatteverket..
 
Att deklarera när man sålt en lägenhet i en oäkta bostadsrättsförening är ett heltidsjobb förstår ni, ialla fall om man är utbildad revisor.. Annars är det som två heltidstjänster, eller rent av omöjligt. Det skulle vara intressant att veta hur mycket pengar folk förlorar varje år, för att dom inte vet hur alla avdrag ska redovisas. Hur ska man som privatperson kunna ha koll på reglerna, när inte ens experterna har det? Mäklaren som skulle hjälpa oss hänvisade till en kollega, eftersom hon inte hade tillräckligt med kunskaper i ämnet. Kollegan i fråga har jag behövt rätta flera gånger, då denne kommit med felaktiga påståenden kring reglerna. Jag har pratat med säkert 5 olika handläggare på skatteverket, alla säger olika. Bara idag har jag köat i över 1 timme sammanlagt och blivit runtkopplad mellan olika personer, det känns som jag är mest insatt av alla jag pratar med. Jag kanske ska hjälpa andra med detta nästa år? Skulle kunna tjäna en rejäl hacka..

Kommentarer
Postat av: Åsa F

Du är superduktig Camilla ;)

Svar: Tack Åsa ;)
Vardagslycklig

2013-04-29 @ 16:51:43
Postat av: Malin

Kämpa på, trägen vinner! Just ja, jag glömde säga igår att jag hade ett missat VIDEOsamtal från dig i torsdagsmorse 05.51 :-) Tänkte att det måste ha varit Elton som ville att jag skulle komma o leka!

Svar: Haha, just det.. jag tog honom faktiskt på bar gärning när han gjorde det också. Tänkte jag skulle skicka ett sms och förklara, men kom på att det troligen skulle göra mer skada än nytta den tiden på dygnet ;)
Vardagslycklig

2013-04-29 @ 20:16:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0