Västerort runt

Våra misslyckade försök att besöka öppna förskolan har verkligen nått en komisk nivå. Den vanliga har ju haft stängt två gånger på raken vi varit där, sen lyckades vi inte hitta en annan i vårt område när vi var ute och letade.

Idag bestämde jag mig för att göra ett nytt försök, lugnt och systematiskt utan stress. På bussen dit messar jag J och berättar att jag kommer vara otillgänglig några timmar. Får då svar att han bokat ett bud som kommer komma till oss inom 4 timmar med lite grejer. Övervägde att vända om direkt, men sedan bestämde jag mig för att ta en chansning och gå dit ändå. Det kunde ju lika gärna dröja 4 timmar...

Det gjorde det inte. Jag hann precis klä av oss och sätta mig och amma, med en blyg E klistrad vid benet, då J ringde och sa att budet var på väg. Som tur var verkade E inte nämnvärt besviken över att besöket blev så kort, han följde glatt med när jag förklarade att vi skulle åka bussen igen. Olyckligtvis var bussen full, vilket gjorde att jag aldrig skulle hinna hem i tid. Bestämde mig för att rädda situationen genom att jogga tvärs över Hässelby i regnet, till en annan busshållsplats där det går fler bussar. Kommer fram och inser att jag kommer hinna med samma buss som jag skulle gjort om jag väntat vid busshållsplatsen. Här väljer jag att skratta, haha. I samma veva ringer J och säger att budet redan varit och lämnat grejerna utanför... Haha.

Dessvärre tar det inte riktigt slut här. Hoppar nämligen på fel buss och inser det inte förrän flera stationer senare, eftersom jag hade fullt upp med att skriva detta. Så nu sitter jag på en buss och vet inte riktigt vart jag är på väg. Får väl se om vi kommer hem eller inte. Måste tillägga att jag är vid förvånansvärt gott mod än så länge, tur att jag vaknade med en så klämkäck attityd imorse. Vet inte om det är bra eller dåligt att E somnat, just nu är det bra. Mindre bra när jag kommer hem och behöver återhämtning efter detta lilla äventyr. Tror jag nöjer mig här så länge.. På återseende.



Kommentarer
Postat av: Malin N

Haha vad rolig du är! Hopas ni kom hem ordentligt och att du inte är helt slut... Kram

2013-04-15 @ 12:08:46
Postat av: Sara

Du skriver så roligt och träffande, situationerna liknar mina när man envisas med att hitta på olika äventyr med barnen som ganska ofta slutar i kaos men man lär sig något nytt varje gång :) jag har ju två tätt som du plus en 3 åring :)

Svar: Vad kul att höra, tack!! wow, tre stycken så tätt.. beundrar dig ;). Jag tycker redan nu att jag har två armar för lite, haha.
Vardagslycklig

2013-04-15 @ 19:18:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0