En dag i föräldraland

Vaknade imorse och undrade hur jag kunnat missa att en lastbil kört över mig under natten?? Hela kroppen kändes mörbultad, lungorna värkte och hostan rev. Fan.. Förkyld. Hörde E tjoa glatt på nedervåningen. Jag ropade brölande "Ääälskling.. Jag är sjuuuuuk". Ett lika brölande svar kom tillbaka "Jaag meeed". Dubbelfan..

Efter att ha dragit ut på uppstigningen extra länge masade jag mig tillslut upp. "MAMMA", sa E piggt och glatt när han fick syn på mig.. Gofisen. J hade tagit med sig täcket ner till soffan och låg nedbäddad, han såg ut exakt som jag kände mig. Trippelfan.
Vi lyckades få till en frukost och valde att dricka te istället för kaffe, stort misstag som senare skulle få ödesdigra konsekvenser. Teet gjorde dock susen tillfälligt, J och E åkte till affären. Jag stannade hemma med känslan av tacksamhet.. över att mitt huvudansvar just nu är att vårda hon som bara sover.

Resten av förmiddagen fortlöpte relativt smidigt. Sen kom eftermiddagen som började med att E tog en på tok för kort sovstund. I samma veva gick jag och Debbie upp till vårt sovrum för att ta en nap. Jag somnar, och någon timme senare hörs ett BANK... KRASH... Varpå en chockad J utbrister "ELTON.. NEJ..". Beslutar mig för att ligga kvar och lyssna.. "Elton.. Stå kvar där så ska pappa.. NEJ .. inte gå där Elton..". Inser att det är dags att erbjuda förstärkning. Det visar sig att E burit ut badrumsvågen (av glas) och sedan tappat den på klinkergolvet i hallen. Vågen gick i 1000 bitar och i golvet fanns ett hål stort som en enkrona.

Jag gick ner, tog E under armen och gick upp igen. Efter en stund hörs ett "Aaaaj" (glas i foten).. Efter ytterligare någon minut hörs ett " •{*}!$|+\€ ", (J hade gått in i nästa rum och upptäckt en en sönderslagen flaska  flytande Alvedon på golvet). Nästa ljud var dammsugaren.. Sen började äntligen kaffebryggaren puttra.
När jag var säker på att kaffet börjat verka i J´s förkylda manskropp, tog jag med mig kidsen och gick ner. D hamnade i bilstolen medan E fick hoppa ner i ett bad. Under tiden klunkade även jag i mig en kopp svart samtidigt som jag hängde en tvätt.
Väl uppe ur badet bestämde sig E för att gå in i köket, leta fram en diskad barnmatsburk och sedan målmedvetet kasta denna på hallgolvet.. Rätt framför näsan på sin stackars far, som precis hade mjuknat från förgående incident. Världen höll andan... Burken höll.. Puh.

Dagen slutade ändå bra. Alla var sams och J lagade en riktig förkylningskur till middag, mängder av lök, vitlök ingefära och chili. Imorgon är vi friska.
 
Och dagens busmedalj går till..
 

Kommentarer
Postat av: Cissi - mamma till Emma och Alice

Är som att de blir busigare när man själv inte är på topp... Konstigt det där! Hoppas bi mår bättre imorgon

2013-02-25 @ 01:27:29
URL: http://nastanperfekt.blogg.se
Postat av: Hanna Karlsson

Pust, vilken dag. Hoppas ni har en bättre dag idag.

2013-02-25 @ 13:18:17
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Cathrine

Hahaha vilken min han har där!

2013-02-25 @ 16:51:43
Postat av: Emma - mamma till Demian

Vilka otroligt vackra bilder på Elton! Jag vill också ha en bättre kamera! Så avis!

2013-02-25 @ 19:45:10
URL: http://skellis.blogg.se
Postat av: Mormor

Fina, underbara Elton. Så älskad<3<3<3<3

2013-02-26 @ 11:09:44
Postat av: Erica

Åååh trollunge!! <3<3<3

2013-02-27 @ 10:21:15
URL: http://ericaas.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0