Nyfiken...

Sedan igår har det varit en explosion av nya läsare... Jag är sjukt nyfiken, vart kommer alla ifrån? Någon som vet? :).
 
Annars då?  Här är allt fint. Vi började dagen med att vara sinnessjukt trötta både jag och J, av okänd anledning. Eller nja, vi misstänker att det hade psykiska orsaker efter en något stressande situation igår kväll. Vi hade precis avslutat middagen när frysen började pipa att den inte hade en tillräckligt låg temperatur. Efter att vi konstaterat att dörren var stängd började ångesten infinna sig.. Snälla, säg inte att vi skulle bli tvungna att köpa ny frys också.. inte efter historien med bilen. Bilen som J för övrigt upptäckte läckte olja tidigare under den dagen. Hur mycket oflyt kan man ha egentligen? Inte så här mycket i alla fall, bestämde vi.. Så J drog fram frysen, dunkade lite kärleksfullt (aggressivt), och vips hoppade den igång igen. Vilken lättnad. Och bilen körde vi tillbaka till den trevliga och mycket hjälpsamma mekanikern som vi fick hjälp av sist, så nu är även den fixad och klar. Slutet gott, allting gott!
 
Vi piggnade hur som helst till framåt dagen (idag alltså), och efter lunch fick vi besök av min kompis Anja och hennes dotter Selma. Dom kom med blåbärspaj och ett gott humör, precis vad som behövdes. Dagen bara flög fram och vips var det nästan middagsdags. Vi sade hejdå och lovade varandra att ses igen snart, vilket jag tror vi kommer kunna hålla denna gång. Denna trevliga familj har nämligen flyttat väldigt nära oss :)
 
Och så dagens apropå ingenting: Någon är så sjukt lik sin far ibland..

Kommentarer
Postat av: Mamma

Inte bara pappa upp o dagen. Väldigt lik farmor Åsa också. En riktigt liten gullunge är han. Snart kommer vi. Mycket kärlek till er.<3

Svar: Det har du rätt i, dom är lika alla tre :)
Vardagslycklig

2013-02-08 @ 20:36:16
Postat av: Emma

Hej!! Börja läsa när ni väntade ert första barn. Är mer än dålig på kommentera. Lycka till med det som komma skall! :-)

Svar: Halloj! Inga krav på att kommentera här, men tack för att du lämnade en liten hälsning. Ibland blir jag så nyfiken :). Tack för lyckönskningarna och ha det gött!
Vardagslycklig

2013-02-08 @ 22:06:46
URL: http://nosslikse.blogg.se
Postat av: Marléne - mamma till Nova och Noel <3

Hej!
Har följt din blogg i över ett år nu men varit dålig på att kommentera :/ Så roligt att följa er vardag och spännande nu med barn nr två på G. Själv har jag två små busfrön redan som fyller vardagen med kärlek!
Kram Marléne

Svar: Hej!! Vad kul att höra från dig! Tittade in på bloggen, fina ungar du har :) Får nämna igen att det absolut inte är något krav på att kommentera, även om jag blir nyfiken ibland :). Kram kram
Vardagslycklig

2013-02-08 @ 22:20:50
URL: http://noelnovasmamma.blogg.se
Postat av: Marléne - mamma till Nova och Noel <3

Tack så mycket! Elton är väldans fin han också ;)
Nä, jag vet, inga krav på kommentarer men visst är det lite roligt ändå att veta vilka som läser. ;)
Ha det fint! Kram

2013-02-08 @ 23:24:27
URL: http://noelnovasmamma.blogg.se
Postat av: Rebecka

Hej!
"Sprang över" din blogg för drygt ett år sedan, i december 2011 tror jag det var. Jag hamnade här av en slump då jag var ute på nätet och sökte helt andra saker. Sen började jag "skumma" lite i din blogg och det visade sig att du fått en son på exakt samma dag som jag fick min första dotter! Det här var ju kul, tänkte jag, och fortsatte läsa då och då. Så småningom visade det sig också att vi är från samma ort, och att jag gått på dagis och parallellklass med din sambos bror(jag är 83:a)
Det är så roligt att följa Eltons utveckling, den stämmer så bra i tid med min lilla Selmas :-)
Lycka till med nr 2! /Rebecka

Svar: Men oj, vilka sammanträffanden! Världen är allt bra liten ibland. Tack för att du berättade :). Önskar att jag hade kunnat fråga Håkan om han minns dig. Du skriver "första dottern".. betyder det att du redan hunnit med en till? Bra jobbat i så fall ;)
Vardagslycklig

2013-02-09 @ 15:15:15
Postat av: Rebecka

Slarvfel att skriva "första" då hon än så länge inte har några syskon. Jag har ett foto på mig och Håkan när vi sitter på pottan tillsammans, på dagis. Ska bli spännande att föja er resa med två små barn.

Svar: Då är jag med :) Vad häftigt, det fotot hade det varit kul att se!! Kan tänka mig att svärmor minns dig, hon brukar ha koll. Måste fråga henne :)Kul att veta veta att du finns med på ett hörn, håll tummarna för oss måndagen den 18/2 är du snäll ;). Kram
Vardagslycklig

2013-02-09 @ 19:57:25
Postat av: Bella - med mini i magen

Hej :) hittade in hit nu och jag tycker att du verkar ha en fin blogg med intressant vardag att läsa så det är nog inte sista gången jag är här inne och läser :)

Svar: Vad trevligt! Du är så välkommen :)
Vardagslycklig

2013-02-10 @ 15:00:42
URL: http://www.gabriellaonnelind.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0