Det stora mysteriet

Jag är känd för att vara en riktig slarvmaja, även om jag själv anser att jag blivit väldigt mycket bättre med åren. Som tonåring var jag hopplös.. en av J´s första upplevelser av mig är under en utekväll 2002, då han hjälpte mig leta efter min borttappade väska. Det var varken första eller sista gången det hände. Vår första jul tillsammans köpte han ett jättefint silverhalsband till mig i julklapp. Det passade till allt, jag älskade det och bar det jämt. Några år senare glömde jag det i ett drop-in solarium. Har inte solat sedan dess (dock inte enbart av den anledningen).
 
Nu till mysteriet..
Första julen med Elton kände jag mig väldigt oglammig, amningen började ta ut sin rätt i form av fet hy och förlorat hår. Fick för mig att lösningen på problemet skulle vara örhängen, och önskade mig därför det av J i julklapp. Pga nickelallergi kan jag inte ha vad som helst, vilket gjort att jag bara inte haft några på åratal. Vi klickade hem 3 par i sterling silver, och det visade sig att min intuition var helt rätt.. Jag kände mig så mycket snyggare när dessa örhängen kom på. Var extremt rädd om dom, förvarade dom i en liten ask i nattduksbordet. 
 
Mars månad kom och det blev dags för flytt till huset. Jag minns så väl hur tankarna gick.. Vart ska jag lägga asken med örhängen för att dom inte ska komma bort? Låda dom ligga kvar i nattduksbordet kanske? Nej.. då kanske någon av lådorna far upp så asken ramlar ut. Nej, jag lägger dom på "den där" smarta platsen istället, där bör dom ligga säkert. Det var sista gången jag såg örhängena.. Vi har letat överallt hundra gånger om. I allt från kartonger på vinden till jackfickor och gamla väskor. Spårlöst borta. Varje gång jag tänker på det blir jag lite ledsen, det är så typiskt på något vis. "Men vad är problemet? Köp nya..", säger J. Men nej, jag ska hitta dom. Dom måste finnas någonstans. Någon som har en kristallkula att kika i?
 
Buuuuhuuhuu... snyft..

Kommentarer
Postat av: Hanna Karlsson

"Smarta" ställen brukar inte vara det. Jag lägger också mina grejer på smarta ställen. Senast la jag plånboken i teskåpet, glömmer bort det och det slutar med att jag fixar nya bankkort, förlustanmäler körkort enbart för att sedan hitta plånboken en timme senare....

2013-01-08 @ 15:54:56
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Moster Madde

Tänk på den gången jag tappade bort mitt Thomas Sabo-halsband.. det var borta ett år och när jag hade tappat hoppet för länge sedan så hittade jag det plötsligt i innertyget på min sminkväska! Var nära på att bli religiös när det hände, men ibland har man väl helt enkelt turen på sin sida.. ;) Nu håller jag tummarna HÅRT för att samma sak händer sig snart! :)

Svar: Tänker på den historien ofta i det här sammanhanget. Det får mig att hålla hoppet uppe ;)
Vardagslycklig

2013-01-08 @ 19:27:18
Postat av: Cissi - mamma till Emma och smurfen

Brukar vara så med smarta ställen... ;) hoppas de kommer fram

2013-01-09 @ 12:09:06
URL: http://nastanperfekt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0