Elton 15 månader = Blivande pratkvarn

Vår lilla skrutt blev 15 månader igår. Stora killen! Något som verkligen hänt sista veckorna är att han börjat prata mer. Från att ha sagt flera ord redan vid 8 mån har det näst intill varit tyst fram tills nu. Vi hör verkligen hur han smakar på orden och försöker uttala dom rätt. "DA" låter numera som ett solklart "JAA". Igår försökte han övertyga mig om att man visst kan äta grytunderlägg gjorda på kork.. "Nej, Elton.. ge den till mamma nu".. sa jag. "Äta .. mmmm nam nam", försökte han då. Gång på gång tills jag gav honom något annat att smaska på ;)
 
Bilder tagna av J här om dagen..
Klossar är nya favoriten, både för honom och J. J brukar göra avancerade torn när E sover, bara för att han ska få välta dom när han vaknar. Det är kärlek det ;). Han fick en sats både av oss och morbror Micke och Sarah i julklapp, vilket visade sig vara alldeles perfekt :).

Kommentarer
Postat av: Erica

Gud va roligt med språkutveckling! Det är så häftigt när dom kan visa mer och mer hur mycket dom faktiskt har snappat upp och hur mycket dom faktiskt kan.

Hur går det med bebisen i magen? Jag är så nyfiken på hur ni tänkt med vagn bl.a. Och alla andra ting som ändras när det kommer syskon:)

Svar: Ja, nog är det bra häftigt att få följa dom små i utvecklingen :)
Det går bra med lillplutten i magen. Känns helt sjukt att det är dags snart. Hur mår du nu? Håller tröttheten i sig?
Vi har blivit lovade en Emmaljunga av några bekanta. Jag tänkte att vi testar hur den fungerar, sen om det visar sig att vi behöver en annan tar vi det då. Jag tycker det är viktigt att det ändå går hyfsat smidigt på bussar och dylikt. Drömmen är en Donkey, men den summan har vi inte alls lust att lägga. Babytravels vagnar har jag tittat mycket på också.
Vi får ses snart så vi kan snacka ordentligt :). Om du orkar är ni väldigt välkomna att hälsa på oss! Vi sitter mest hemma nu jag och Elton.
Vardagslycklig

2013-01-03 @ 11:55:07
URL: http://ericaas.com
Postat av: Erica

Såg inte förrän sent igårkväll att du hade svarat haha:) ja det går ju mycket snabbare med andra tycker jag. Snart är ni fyra:)! fud så spännande!

okej, va skönt att kunna testa en först så man vet vad man faktiskt prioriterar när man hunnit komma in i tvåbarnslivet lite. Vi lutar mycket åt en donkey, men en begagnad då. Men vi ska kolla ordentligt innan vi bestämmer oss:)

Vi kommer jättegärna till er! Kanske nästa vecka? Kan du skicka ett sms med ditt namn så jag får ditt nummer igen, har förlorat alla:P

Kram på er!

2013-01-08 @ 16:02:12
URL: http://ericaas.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0