Fixar´n

 
Måste börja med att skriva vilken chock jag fick här om dagen när jag kikade in i munnen på Elton, det var liksom fullt med tänder där inne. Varje sida hade minst en tuggtand. Sista månaderna har han absolut inte velat att vi är där inne och känner, då har han antingen skrikigt eller försökt bitas. Efter varje försök till tandborstning har vi varit genomsvettiga. Nu har det börjat vända tack och lov.. drar vi på lite babblarna eller tubbies så går det oftast väldigt bra:)
 
Elton är en riktig "fixare" just nu. Han älskar att plocka och organisera med saker. Det bästa är att plocka ur diskmaskinen.. I mitt höggravida tillstånd har jag verkligen nytta av honom, på riktigt. Han langar upp allt till mig så jag slipper böja mig ner, snälla killen. Slänga skräp i papperskorgen är också kul, man får passa bara för annars kan lite allt möjligt hamna där. Igår lade han ner en pusselbit som bara försvann, jag fick gräva upp det mesta innan jag lyckades hitta den.
 
Att ta saker från ett ställe till ett annat är väldigt roligt. Saker staplas ofta upp på vardagsrumsbordet i en lång, prydlig rad. Städa kan han också.. men det blir ju alltid så mycket roligare att dra fram alla saker igen när dom, för 7:e gången samma dag, fått återta sina platser i diverse skåp ;). Här om kvällen när vi skulle gå och lägga oss frågade J mig om jag sett hans mobil, den hade varit borta hela kvällen. När jag väl ringde på den visade det sig att "fixarn" hade lagt den i sin lilla ladugård. Han tyckte väl kanske att det var dags för bonden att modernisera verksamheten, hehe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0