SPC Flakes

Ingen som läser den här bloggen har nog kunnat missa vilka bekymmer jag hade med mjölkstockning när jag ammade Elton. Han var inte mer än en vecka gammal när det började, sen hade jag i princip kronisk mjölkstockning tills dess att jag slutade. Hade jag tur var det bara någon enstaka mjölkgång som var tilltäppt, men I ofta var det flera gångar i båda brösten samtidigt. Feber hade jag var och varannan vecka, speciellt i början. Efter några månader blev jag lite bättre på att mota Olle i grind.
 
Jag har bestämt mig att jag inte kommer ställa upp på den här typen av amning en gång till, det var bland det första jag tog upp med min barnmorska när jag skrev in mig på MVC. Hon berättade då om ett naturläkemedel som kallas SPC-flakes. Man börjar äta det två veckor innan beräknad förlossning, och fortsätter sedan under hela amningsperioden. Jag har läst reportage om kvinnor som misslyckats med att amma flera barn, sedan upptäckt SPC-flakes och därefter inte haft några problem alls.
 
Jag har så stora förhoppningar på att detta kommer fungera, och det roliga är att det även verkar gå lite hand i hand med mitt hälsoprojekt med IFD-mat. SPC-flakes har visat sig ha betydande antiinflammatoriska egenskaper och haft mycket god effekt på personer med inflammatoriska tarmsjukdomar. Det ska bli så spännande att testa!
 

Kommentarer
Postat av: My heavenly life - johanna

Vad gott att du hittat något som kanske kan hjälpa, synd du inte visste de med Elton. Hoppas att det hjälper dig så du slipper ha sådana problem.
Kram på dej

2013-01-28 @ 17:34:42
URL: http://www.myheavenlylife.com
Postat av: Erica

Spännande!! Håller tummarna för att det ska funka!! :)

2013-01-28 @ 19:01:13
URL: http://ericaas.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0