Veckomeny 2 - Projekt hälsa fortsätter

Matveckan som var är ett lysande exempel på en mindre bra vecka. Dålig planering och diverse omständigheter gjorde att den nyttiga och balanserade maten ersattes med halv och helfabrikat, samt godis vid flera tillfällen. Först hade vi Js födelsedag med utemiddag och tårta, släktbesök, magsjuka och slutligen ett besök på förlossningen.. Rutinerna fallerade och och till och med havregrynsgröten valdes bort mot det något smidigare alternativet ostmackor. Måste tillägga att jag märker en tydlig skillnad i mitt mående mot förra veckan, känner mig inte alls lika pigg och frisk. Väldigt intressant hur snabbt det går att påverka hälsan, både åt ena och andra hållet.
 
Lördag:
 
Frukost: Hembakat fullkornsbröd med smör och ost
 
Lunch: Falukorv med makaroner och råriven morot
En inprovisation i brist på annat. J åt kokosris med mango (dvs efterrätt)
 
Middag: Mapo Doufu - Tofu och köttfärs i kryddig sichuan-sås
Vem kan ha lagat det då tro? ; ) Massor med chili, lök och även ingefära
som egentligen inte hör till rätten, J booztade lite extra denna gång.
En riktig höjdare bortsett från att jag tyvärr verkar vara lite allegisk
mot sichuanpeppar. Jag åt en morot efteråt.
 

 
 
Söndag:
 
Frukost: Sista skivorna av det egengjorda brödet, E åt havregröt
 
Lunch: En kylskåpstömning
J åt resterna från gårdagens middag, jag hittade en kvarbliven korv
och rödkålssallad. E fick en färdig barnmatsburk.
 
Middag: Pad Thai
Resultatet av en sån där 16:45 handling på Ica. Lika gott som alltid,
men jag höll på att svimma innan maten stod på bordet.
Elton fick en färdignburk.
 
 
 
Måndag:
 
Frukost: Havregrynsgröt med rivet äpple
 
Lunch: Fiskbullar med fullkornspasta och broccoli
En riktig vardagslunch-favorit
 
Middag: Födelsedagsmiddag på Olearys
(Portabellaburgare för mig, Chimichangas för J och burk för E)
 
 
Tisdag:
 
Frukost: Havregrynsgröt med torkad frukt och linfrön
 
Lunch: Fiskbullar med fullkornspasta och broccoli
 
Middag: Ugnsgrillade kycklingdelar med couscous och skysås
(Till hade vi salllad på spenat, ruccula och minitomater)
 
 
 
Onsdag:
 
Frukost: Ostmackor
 
Lunch: Blodpudding med lingonkeso och riven morot
 
Middag: PIZZA
För mig och Anki, J åt ångkokt pak choi (vilket hån ;). E åt en barnmatsburk
 
 
Torsdag:

Frukost: Ostmackor
 
Lunch: Omelett med keso och sallad
Elton åt samma fast med riven morot istället för sallad.
 
 
Middag: Mapo Doufu - Tofu och köttfärs i kryddig sichuan-sås
En favorit i repris, det bästa J vet.
 
 
Fredag
 
Frukost: Ostmackor
 
Lunch: Semla ;), burk till E
Till mitt försvar var detta dagen efter natten på förlossningen, hehe.
 
Middag: Hemlagad Pizza med sallad på morot, spenat och ruccula.
Färdigkitt från något av tacomärkena, smidigt.

Kommentarer
Postat av: Lisa Brändström

Åhh vad roligt att följa sin blogg igen Camilla! Ett stort grattis till lilla pytte i magen och hoppas verkligen att allt hår så bra som det bara kan göra! :)

Svar: Välkommen tillbaka Lisa, kul att ha dig här :). Tack ska du ha!
Vardagslycklig

2013-01-20 @ 13:16:32
URL: http://lisabrandstrom.blogg.se
Postat av: Lisa Brändström

Haha! DIN blogg ska det stå, och inte hår utan går :) :) Lite ivrig där! ;)

2013-01-20 @ 13:17:46
URL: http://lisabrandstrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0