Smaka

Det har blivit dags att på allvar ta tag i detta med smakisar för Debbie. När hon blir ca 7 månader kommer jag ha en 4 veckorspraktik på heltid, då är det en fördel om hon lärt sig äta en del riktig mat. Känns onödigt att behöva blanda in ersättning om vi inte måste.

Minns hur det var när Elton skulle börja äta riktig mat, vilket projekt det var. Jag läste på grötförpackningen 15 gånger innan jag vågade mig på att blanda en portion. Tänk om den skulle bli för lös, eller för tjock?!? Den riktiga maten sen.. Hur gjorde man få bort alla partikelsmå bitar?? Och saltet.. ett litet korn var väl lika med döden? Eller?

Det har varit något mer avslappnat med Debbie. Redan dags för smakportioner? Mosar några kokts riskorn lite halvhjärtat och ger henne på matknivsudden, låter henne sedan slicka på en hel banan till efterrätt. Men nu ska det alltså bli lite mer seriöst är tanken. Har inhandlat barngröt i och några burkar från 4-5 månader. Gröten har vi redan testat.. Debbs kväljde lite, men ställde ändå troget upp på det hela. Ett par skedar gled ner, men det mesta hamnade nog i haklappen.


Kommentarer
Postat av: Hanna Karlsson

Vad kul att börja med smakportioner. :-)

2013-07-27 @ 10:26:42
URL: http://hannafialotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0