(E)xtra

Det är så mycket som händer med båda barnen nu att jag måste dokumentera, vill inte glömma något. Börjar med Elton..
 
Skenmanövern
Det allra senaste är att han börjat köra en skenmanöver när han leker med våra mobiltelefoner. Det börjar med att han drar sig undan, då vet man att något suspekt är i görningen. När vi sedan frågar "Elton, vad gör du?", svarar han till exempel "Pappa titta datorn!!", vilket inderekt betyder "sköt du ditt, då sköter jag mitt". Fick samma svar en morgon när jag satt och matade Debbie och plötsligt såg hur Elton drog sig tillbaka in under matbordet. "Vad gör du Elton?", "MAMMA titta där (matskålen).... mata Debbie!!!".
 
Baktalaren
Telefonen ringer.. Det är J som undrar varför jag ringt, vilket jag inte har.
Jag: "Elton, har du ringt pappa?"
Elton: "Ja!"
Jag: "Vad ville du säga till honom då?"
Elton: "ELTON HUNGRIG PAPPA!!!"
Nu tror alltså J att jag vanvårdar barnen ;)
 
Kan tillägga att han även tar emot sms på min mobil, och struntar sedan i att informera mig om att jag fått dom ;)
 
Funderaren
Vi kommer upp en morgon...
E: "Det är kväll!"
Jag: "Det är morgon nu"
E: "Nej.. mörkt, det är kväll!.... lampor lyser (gatulampor).. kväll"
 
E: "Malin äta mellimål Änto (Elton)"
Jag: "Inte idag, Malin är på jobbet!"
E: "Nästa gång", säger han då och nickar allvarligt.
 
E: "Pappa?"
Jag: "Pappa är på jobbet"
E: "Änto mä"
Jag: "Inte idag, pappa kommer snart hem"
E: "nannan gång"... "blomman läskig"
 
Elton står och torkar diskbänken med en trasa (favoritsyssla)
Jag: "Elton, du är så fantastisk!!!"
Elton: "Taskig?" (tittar förvånat)
Jag: "NEJ, eeeh... du är snäll och underbar"
 
Skämtaren
 
"Mamma äter bajssoppa.. hahhahaha"
 
(Lägger leksak på Debbie)
"Änto busar Debbie.. hahhaha"

 E-Lexikon:
 
Buskråka= Snorkråka
Köttgubbe= Jordgubbe
 
Städfanatikern/Pappauppidagen
Elton har alltid varit en artig och hjälpsam liten kille, den sista tiden har han tagit det till en ny nivå.. När han ätit klart säger han "Tack för maten, tack för mjölken", ibland tackar han även för Debbies mat och ofta bär han själv tallriken till diskbänken.
 Det allra senaste är att han tar en bit papper, kökshandduken eller vad han kommer över, och börjar torka bordet, innan vi andra hunnit äta klart. När papperet i fråga blivit härligt mojsigt av matrester, fortsätter han hjälpsamt att torka på kylskåp, köksluckor och andra ställen där han tycker att det behövs. Torkning av väggarna har jag dock blivit tvungen att avstyra. Man kan tro att vi hårddrillat den lilla stackaren, men så är inte fallet. Jag och Jörgen är nog inte ens speciellt bra på att tacka varandra för maten när jag tänker efter ;). Men tydligen har han lyckas snappa upp det.
 Diska är en annan favoritsysselsättning. Han har lärt sig att själv dra en köksstol till diskbänken och kör sedan tills kläderna är dyngsura (utan diskmedel då givetvis).
 
 

Kommentarer
Postat av: Moster Madde

Haaahahhaah!!! Har skrattat hårt i tio minuter nu. Den där grabben är då allt bra underbar. <3

2013-11-12 @ 16:54:36
Postat av: Mormor Agneta

Vad månne det bliva av en sådan gosse? Han är helt underbar<3

2013-11-12 @ 17:34:39
Postat av: Åsa H

Vilka härliga ungar du har! Gammelfaster är stolt! :)

2013-11-12 @ 21:43:20
Postat av: Emelie-mamma till Wilde och Lilly

Va duktig han är på att prata :)

2013-11-13 @ 08:30:28
URL: http://ebrathen.blogg.se
Postat av: Jennie- Hemmamamma och fru

Kul dom kan vara de små liven =)

2013-11-20 @ 12:40:08
URL: http://kampan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0