Hej

Nu har jag varit student i lite över 1 månad. Det var många år sedan jag pluggade, så det har tagit lite tid att finna en studieteknik som passar mig. Tanken var att jag skulle lägga mig på en ganska låg nivå, för att det inte skulle bli stressigt. Det har varit svårast, jag tycker att det är så kul och vill göra det bästa jag kan. Summan blev några roliga, men smått hysteriska första veckor. Eftersom båda barnen varit hemma med mig har det inte blivit mycket gjort dagtid, jag vill inte ha det så heller. Det mesta har jag gjort kvällstid och de dagar J varit ledig.
 
Igår började dock min 4-veckorspraktik. J kommer vara hemma under den tiden och det känns faktiskt riktigt bra. Jag kommer ut lite och slipper samtidigt oroa mig för om barnen har det bra eller inte. Sen är det självklart kul att J för spendera tid med våra små änglar, det förtjänar han. Dom är för övrigt helt fantastiska, jag vet inte ens vart jag ska börja. Det är bara en väldigt fin harmoni runt dom, vilket underlättar mycket nu när jag och J har många bollar i luften. Vi håller på att lägga en ny grund till vårt framtida liv, kan man säga. Det är spännande och givande, men vi har aldrig varit så upptagna som vi är just nu.
 
Får se när vi hörs igen, man har ju händerna fulla, så att säga..
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Moster Madde

Härligt med ett inlägg från dig. Känns som det var evigheter sedan jag träffade er, men så när jag tänker på det är det bara ett par veckor.. Berätta gärna hur du trivs på praktiken, är jättenyfiken! :)

Svar: Mycket har hänt sedan vi sågs, även om det bara gått några veckor :). Jag ska berätta mer om praktiken!
Vardagslycklig

2013-09-10 @ 13:31:17
URL: http://www.denguefeber.blogg.se
Postat av: åsa f

Mina godingar ;) Saknar er.

2013-09-10 @ 16:51:10
Postat av: Mamma Agneta

Underbara bilder på en underbar familj<3

2013-09-11 @ 06:14:56
Postat av: Cissi

Vad härligt att allt går bra och att du tycker det är kul! Vad är det du läser? Kramar

Svar: Jag läser till undersköterska nu! Vad jag ska bli i slutändan har jag inte riktigt bestämt :)
Vardagslycklig

2013-09-11 @ 10:48:31
URL: http://nastanperfekt.blogg.se
Postat av: Cissi

Vad kul! Det har jag också läst till :)

Svar: Jaså! Där ser man :) Hann du jobba något med det innan du bestämde dig för att bli lärare?
Vardagslycklig

2013-09-13 @ 19:48:05
URL: http://nastanperfekt.blogg.se
Postat av: Cissi

Jobbade som vårdbiträde i flera år inom äldrevården och passade på att plugga till undersköterska när Emma låg i magen.. Och sen började jag läsa till lärare så fort föräldraledigheten var slut ;)

2013-09-15 @ 09:54:11
URL: http://nastanperfekt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0