Debbie 11 mån

 
Jag tänkte att det var på sin plats att skriva några rader om husets 11 månaders, men jag lyckas inte hitta henne?!...
 
 
..... Där är hon, då kan vi börja!
 
Debbie upptäcker omvärlden för fullt just nu och det är både spännande och skrämmande. Ena stunden leker hon självständigt och drar iväg, så vi får hjärtat i halsgropen av rädsla för att vi tappat bort henne. Då sitter hon alltid i något skrymsle och pysslar på med sitt, både tillåtna och förbjudna saker. Hon lever fortfarande upp till sitt smeknamn "tryffelgrisen".
 
 
 
På kvällarna när hon är trött är den där självständigheten som bortblåst, då förvandlas hon till "mammagrisen" istället. Min lilla svans, som följer mig överallt och drar i benet tills jag plockar upp henne. Då klistrar hon sig fast med benen runt kroppen och armarna runt min hals, som en riktig liten apunge <3. Jag gosar in näsan i den mjuka lilla nacken, sen sitter vi så, från det att middagsbestyren är avklarade tills det är dags att lägga de små busarna. Elton har aldrig varit någon mammagris (jag brukar få stjäla en kram i farten), men ibland får han för sig att han vill vara med, och då öppnar vi upp famnen och släpper in honom med.
 
Men det är ändå inte hos mig detta händer..
Jag vet inte hur han bär sig åt.. Men faktum är att han har en lugnande inverkan på mig med.
 
 
Nej, hon är en riktigt härlig tjej vår lilla Bebba, lugn och harmonisk men ändå med massor av härlig attityd. En tuff brud som på allvar börjar säga ifrån och visa vad hon vill. Det är ett rent nöje att se henne växa och utvecklas.
 
Den kärleken..
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sabina

Grattis Debbie 11 månader! Vilken härligt målande beskrivning av er lilla tjej! Och så sköna bilder., hon är verkligen hur cool som helst, brås väl på mor sin.

Svar: Tack Sabina, jag suger åt mig ;)
Vardagslycklig

2014-01-25 @ 03:37:10
Postat av: Emelie-mamma till Wilde och Lilly

Så fin hon är Camilla.

2014-01-25 @ 07:57:32
URL: http://ebrathen.blogg.se
Postat av: Mormor Agneta

Vilket underbart inlägg. Saknar er. Kram<3

2014-01-25 @ 13:06:23
Postat av: Erica

Men åh så fina bilder! Grattis till sötaste lilla prinsessan! Heja er som är en sån go familj!

2014-01-28 @ 20:34:06
URL: http://ericaas.com
Postat av: Farmor Åsa

Å kära barn, ni är så underbara. Älskar er

2014-01-28 @ 21:22:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0