Camilla goes El Foc

Ett av inläggen jag lade upp om Alicante handlade ju om restaurangen El Foc och deras goda mat. Nu har jag försökt återskapa en av rätterna vi åt där. Ensalada con queso tror jag den heter, (sallad med ost). Resultatet blev överraskande bra måste jag säga :). Innehållet skiljer sig en del, men grundtanken är densamma.

Min



Originalet


Receptet

1 påse blandad sallad
2 skalade, tärnade äpplen
1 liten mozzarella skuren i bitar
färskriven parmesanost
Felix mango chili dressing

Man kan äta den som en egen rätt, men vi gjorde lite ugnsgrillade kycklingklubbor till som vi bara kryddade med salt, peppar, paprikapulver och olivolja. 30 min i ugnen, (250 grader).


Kommentarer
Postat av: Malin

Åååh den är så lik! Du är så duktig du mina fina Camomill! Jag blir så sugen att det bara vattnas i munnen på mig:-)

2010-08-06 @ 00:50:39
URL: http://malincante.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0