Läget!

Jag känner att det är dags att börja blogga lite igen. Jag har varit sjuk och inte orkat, fast dom senaste dagarna har jag bara varit för lat om jag ska vara ärligt. Några ord orkar jag i alla fall bjuda mina stackars få trogna läsare på, trots flera veckors torka är det några som är inne och kikar varje dag. Och familjen går in och tittar även om jag står 5 meter bort och dom vet att jag inte skrivit, av gammal vana ;).

En snabb genomgång över var som hänt sedan sist..

Jag började känna mig helt slut i både kroppen och huvudet, plus att magen krånglade (som den visserligen alltid gör), men snäppet värre. Och så fort jag rörde mig ur fläcken fick jag hjärtklappning. Gick till vårdcentralen, blev undersökt och lämnade prover. Dom konstaterade att hjärtat jobbade på som bara den utan något klar anledning, blev remitterad till hart center, fick göra sk arbetsprov och 24-timmars ekg. Det visade sig tack och lov att det inte var något fel på hjärtat, det jobbade bara på väldigt hårt. Förmodligen på grund av min utmattning. Blodproverna visade på en rejäl d-vitaminbrist, vilket kan förklara utmattningen.

Nu känner jag mig väldigt mycket bättre, även om jag fortfarande är ovanligt trött. Men kontrasten mot hur jag mådde för 1 vecka sedan gör att jag verkligen förstår hur dålig jag varit. Jag var så trött att jag knappt ens kunde förklara hur det kändes, hjärnan fungerade liksom inte. Det kändes som när man blir väckt mitt i natten och inte kan tänka klart. Nu har jag liksom fått tillbaka kroppen och känner mig helt sprudlande inombords :)

Nu ska jag bara gå och få magen utredd, så slipper jag förhoppningsvis bli så sjuk igen.


Kommentarer
Postat av: Micke

bra att du börjar känna dig lite bättre :)

2010-12-13 @ 14:59:29
Postat av: Samira

Skönt att du mår bättre. Nu håller i tummarna för att du får må helt bra inom kort framtid. Kram!

2010-12-13 @ 15:28:04
URL: http://samiris.se
Postat av: Anonym

Underbart att läsa att du är på bättringsvägen gumman! <3

2010-12-13 @ 19:38:34
Postat av: Ida

fy fabian! Usch skönt att höra att du fick vitaminbristen utredd! Kramar på dig!

2010-12-14 @ 00:13:33
URL: http://husligt.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0