Vart veckan tog vägen

God fortsättning får man väl säga! Det blev ett litet uppehåll här över jul. Allt är bra, vi har haft släktmys och bebis ligger kvar i trygga magen. Det blev julafton och allt bara vände på något magiskt vis. Från att det kändes som att jag förlossningen skulle kunna dra igång när som helst, känns det nu som att jag skulle kunna knipa för evigt. Kanske beror det på medicinen, eller så har det bara vänt. För säkerhets skull fortsätter jag några veckor till.
 
Vad har vi haft för oss då? Julafton kom.. vi såg på Kalle och åt sedan en väldigt julig middag bestående av rostbiff med klyftpotatis. Elton fick öppna lite julklappar kontinuerligt under dagen. Framåt eftermiddagen fick vi sällskap av vår gode vän Kim som kom med ett glatt humör och fina presenter, i sann tomteanda ;)
 
Elton fick band annat tuffa gnuggistatueringar, så nu är han lika häftig som farbror Kim. (Bilden är dock från idag:)
 
På onsdagen dök (Eltons) farmor upp. Under hela vistelsen sa jag säkert 10 gånger "J, påminn mig att ta fram kameran när vi gjort det, det och det", sista gången var när hon hade gått ut för att packa bilen inför hemfärden, då sa jag att vi inte fick glömma ta bilder när hon kom tillbaka in. Det glömde vi. Hur som helst var det väldigt mysigt att ha henne här. Vi hade lite julfirande med tacos och hade lite klapputdelning. Tack för alla fina presenter Åsa.
 
Samma dag som farmor Åsa åkte kom mormor Agneta, moster Madde, morbror Micke och Sarah. Jag skyndade mig ta några bilder det första jag gjorde, och det var tur det, för sen blev det inga fler. Det blev ännu ett härligt, alternativt julfirande med indisk mat och ännu mer fina presenter. Tack ska ni ha familjen!
 
Elton har tyckt det varit toppen med allt besök och glänst i all uppmärksamhet hela veckan!
 
För övrigt har vi bara njutit av att J haft semester, och att E varit den mest härliga unge någonsin. När han väl lärde sig gå var det som att han började uppskatta livet på allvar. Den ungen kommer åka jorden runt på en enhjuling en vacker dag, med ett munspel i bakfickan och en hatt full av skrynkliga sedlar.
 
"Jörgen, är vi lika.. visst är vi lite lika ändå??", tigger jag..  för att då få höra att man inte kan bli mer olik sitt eget barn. Men faktum är att han faktiskt är liknar mig som jag såg ut i samma ålder, bara en annan färgskala ;)
 

Kommentarer
Postat av: Louise

Haha exakt som mig o min dotter, ingen har nånsin sagt att hon är lik mig :P hon har samma färger som Elton o jag har dina färger. Men när jag ser bilder från när jag var liten så ser jag ju likheter,, jag var brunhårig o brunögd o lite rundare bara ;)

2012-12-31 @ 14:08:37
Postat av: Anna

Gott nytt år får jag passa på att önska er!
Undrade en liten stund om det kanske hänt någonting med dig och magen, men det var skönt att läsa att det nu snarare lugnat ner sig! Hoppas det håller sig så! Här väntar vi på första sparkarna och försöker få in i skallen att vi skall få en liten till :)

2012-12-31 @ 14:42:48
URL: http://anaan.blogg.se
Postat av: Cissi - mamma till Emma och smurfen i magen

Låter som ni haft en härlig julhelg! God fortsättning och hoppas året fortsätter så!

2013-01-01 @ 22:02:33
URL: http://nastanperfekt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0