Nedräkning

Nu har sannerligen nedräkningen börjat, mindre än en vecka kvar till förlossningen. Det känns som allt egentligen börjar till helgen då våra mammor kommer, vilket troligtvis blir på fredag. Känns skönt att ha dom på plats om det skulle dra igång innan. Om inte annat känns det kul att få träffa dom och få lite kvalitetstid tillsammans innan vi åker in, för Eltons skull också.
 
Lite förberedelser har vi kvar att ordna med. Man vill ju gärna ha lite praktiska saker avklarade innan man kommer hem med en ny bebis.. En storstädning och lite annat pyssel. Bla-Bla´s rum ekar fortfarande lite tomt, men jag har en känsla av att vi inte kommer spendera så mycket tid där i början ändå ;).
 
Något jag faktiskt kan bocka av på listan är att jag börjat äta SPC-flakes, kosttillskottet som ska hjälpa mig undvika mjölkstockning. Jag klickade hem två kartonger på nätet, smidigt och bra. 1 dl per dag, uppdelat på 2/3 tillfällen är vad jag äter. I och med att jag äter det på filen har jag inga problem att komma ihåg det heller, för det åt jag flera gånger per dag redan innan.
 
 
Min kompis Samira tyckte kartongen såg läskig ut, lite som att den innehåller gift.. håller faktiskt med henne. Den ser lite 70-tal ut också vilket gör det hela mer skrämmande.. på den tiden var ju ingenting giftigt :P

Kommentarer
Postat av: Fia

Åh så spännande!
Hoppas att allt blir som du önskar. :) och att du har tid o lust att fortsätta blogga när ni landat i vardagen igen!
Stor kraaam!

Svar: Tack, det hoppas jag med :). Man bevarar ju så mycket minnen via bloggen!
Vardagslycklig

2013-02-12 @ 20:47:10
URL: http://www.sandstedt.blogg.se
Postat av: Carro Blomqvist

oj bara en vecka kvar... spännande : )

2013-02-12 @ 23:35:24
URL: http://glashusbloggen.blogg.se/
Postat av: Hanna

Hoppas du kommer slippa mjölkstockning framöver! Kan även tipsa om ett hemmagjort te som ska vara bra. Te på anis och fänkål, låter inte så gott men smakar faktiskt bara lakrits! :)

Svar: Tack för tipset! Jag gillar lakrits så det är ju helt klart värt att testa om jag drabbas :)
Vardagslycklig

2013-02-13 @ 13:31:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0