Om hur kul jag ska ha det kommande dygnet..

Fast först två saker:
1) Tack för dom snälla kommentarerna igår, det värmde!
2) Det här inlägget kommer att innehålla otrevliga detaljer.

Igår skrev jag ju och berättade om att min mage ska utredas. När husläkaren berättade att hon skulle skicka en remiss sa hon även att det med all säkerhet inte skulle finnas några lediga tider innan nyår. Jag lade därför locket på och bestämde mig för att inte tänka på det som väntade.

Sen idag när jag satt på jobbet ringde det dolt nummer på mobilen. Jag fick en klump i magen och svarade, självklart var det en dam från sjukhuset. Hon berättade att det fanns en lucka redan imorgon och att jag var hjärtligt välkommen. Sedan drog hon alla regler och förberedelser jag ska göra under det kommande dygnet.

Det som kommer hända imorgon är att jag kommer få en slang med kamera uppkörd genom bakdörren. För att detta ska gå så smidigt som möjligt måste jag laxera mig hela kvällen och självklart inte äta något. Jag känner mig livrädd och generad, "min bakdörr är enkelriktad" (citat av min bror, Micke). Grädden på moset är att jag kommer skita mig igenom säsongsfinalen av Desperate Housewives, tack gud för inspelningsbar digitalbox.

Som att allt detta inte vore nog så måste Jörgen åka till Mora idag och kommer hem imorgon kväll. Så jag skulle egentligen ha blivit tvungen att genomlida allt detta själv, MEN.. jag slipper det tack vare min underbara lillebror. Så fort han fick höra om läget bokade han en tågbiljett till Stockholm och kommer vara framme vid 18-tiden idag.

Jag vet ju inte hur jag kommer må ikväll, imorgon och när jag kommer ut från undersökningen. Så det känns så otroligt bra att Micke kommer. Plus att det inte finns någon som kan få mig att skratta så hysteriskt som honom, han har förmågan att kunna se det roliga i allt och smittar omgivningen med sin vrickade humor och galna observationer. Det är nästan att jag ser fram emot att få gå igenom detta bara därför. Jag är säker på att vi kommer att kunna garva åt detta i åratal, oavsett vad som inträffar under det här dygnet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0