Twilightfeber

Bestämde mig att åka och hälsa på girlsen en vända nu på kvällen. På Hötorget tog jag den lilla uppgången i gränden vid Gina Tricot, och det första jag ser är den gigantiska kön. Hela gatan var fylld av 15åringar, vissa spelade gitarr och sjöng, andra var fulla och vissa bara rände omkring och var allmänt högljudda.

I täten närmast Bion fanns alla de äkta nördarna som tog situationen på fullaste allvar, vissa hade redan köat 1 dygn. Nästan längst fram ser jag plötsligt Madde och Emma sitta med varsin bok och läsa mitt i all kaos, jag hade i och för sig inte väntat mig något annat.. dom är det minsann ordning på. Två likasinnade hade slagit sig ner och joinat bokklubben.

Dom var i alla var inte det minsta oroliga för att mista köplatsen. Alfahonan som styrde upp väntlistan och uppropet hade övertalat Biografen att sammarbeta, hon kommer lämna in listan imorgon så går dom efter den vid utdelningen av biljetter.

Jag styrde upp lite fika från Mc donalds. Det var rena kaoset på donken också, kassörskan var helt ensam och frågade mig vad som stod på. Jag förklarade och sa att det var dåligt att dom inte fått information om detta tidigare så dom hade haft chans att bemanna upp.. (arbetsskada).

När jag kom tillbaka hade en piketbuss börjat köra fram och tillbaka på gatan, i baksätet satt Alfahonan och pekade, vet inte om hon försökte sätta dit fuskare eller något.

Emma och Madde var i alla fall glada och tyckte inte alls att det hade varit jobbigt.Jag frågade om dom inte fått sittsår. Lite ont i svanskotan hade dom, men det var bara att byta ställning med jämna mellanrum. Jag måste erkänna att det faktisk var ganska mysigt, jag hade nog kunnat stanna om jag var rätt klädd ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0